Er barnet ditt kresent i matveien?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Min på 6,5 mnd spiser alt han får servert foreløpig. :)
Han brakk seg for hver skje av Hipps kalvegryte, men gapte for hver nye skje. Han kobler tydeligvis ikke det der ennå.

Nei! :)

Hun spiser alt, sålenge det ikke er "rotete" på fatet.

Hun liker ikke når maten blir blandet, da spiser hun mindre. Men spiser litt likevel. :)

Favoritten til 2-åringen er sushi.

Her har min på 4,5 plutselig blitt det. SÅ frustrerende når han sier han ikke liker mat han har spist i mange år!!!

Femåringen ble for ett halvt års tid siden sinnsykt kresen. Liker plutselig ikke mat han tidligere har likt. Utrolig frustrerende.

6 åringen har vært ekstremt kresen i matveien etter at hun hadde omgangsyken da hun var 2,5 år.

9 åringen er blitt mye bedre, men rampen på 4 er begynt å bli mer kresen. Men det veksles mellom kresen/altspisende daglig. Så satser på hu kommer seg etterhvert.

Uff ja, vi har en toåring som plutselig nekter det meste av middagsmat... Men har lest litt om det og forstått at det er ganske vanlig i den alderen! Så jeg prøver å ikke mase, men bare tilby:-) men det funker ikke enda hvertfall:P noen få ting går ned, så vi legger det inn i middagsplanen med jevne mellomrom... Ellers får han bare vente, så blir det en tidlig kvelds:)

Nja?
Når vi gikk fra middagsglass til vanlig mat ville han bare ha kjøtt. Måtte lage f.eks. potetstappe, kutte grønnsakene og røre dem inn, og så skjære kjøttet i biter og gjemme dem i stappa. Så fikk han en bit rent kjøtt, mens jeg pekte på maten og forklarte at det var mer av det "inni der".
Da spiste han kjøttet og hva enn som satt fast på det. :p

Så var det en periode hvor han bestemte seg for at kjøtt var ekkelt, og bare spiste potet/ris og litt grønnsaker.

Nå spiser han begge deler - han er ikke kjempebegeistret for grønnsaker, og liker ikke egg, men har sushi som en av favorittrettene siden han var rundt 5. :)
Godt matvett har han alltid hatt - alltid spist godt av både middagsmat og brødmat, så jeg har ikke angstet om han har vært småspist en dag han ikke likte middagen. :)

JA :(

De er flinke og smake, men går ofte inn med den innstillingen at de ikke liker og da smaker det ikke godt da :-/ Jeg lager mest mulig hjemmelaget mat, det spiser de ikke, men vis jeg for eks. kjøper ferdig kjøttboller, ja DA spiser de selv om de jeg lager smaker det samme, men faktisk er sunnere. Kanskje det er maten min som er noe galt med, men hos faren sin får de stort sett halvfabrikat mat, så er kanskje derfor også.

Tja, ikke ekstremt kresen vil jeg si...Han smaker på alt vi gir han, og det er veldig pos.

Det er ting han ikke liker som for ren fisk og fiskepålegg. Han spiser dog fiskeboller, fiskekaker etc. Og det kommer gjerne på sikt. Han spiser grønnsaker, men kanskje ikke så mye som ønskelig. Han har liksom sine grønnsaker som han er veldig glad i, og ser helst at han får de;)
Han elsker brødskiver og spiser en del ulikt pålegg. Drikker vann og får mm. Veldig glad i pølse-og pastaretter. Elsker frukt og bær. 15mnd.

Han på 8mnd spiser alt unntatt most middag, men han på 5år er veldig kresen

Begge to spiser det meste :) favoritten til eldste er bomkålsuppe og hvitløksbaguetter og yngste er biff med bakt potet og peppersaus :D hehe

Eldste er veldig kresen, yngste har allti.d spist det meste. Dessverre tar hun litt etter storesøster, så detter litt vanskelig om dagen

Back
Topp