Er barnet/barna ofte sjuke?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Storesøster er ikke mye syk og har heller aldri vært mye syk, men minste derimot... Er veldig ofte syk.

Er i utgangspunktet sjeldent syk, men i vinter har det vært masse. Har hatt både forkjølelser, influensa, ørebetennelse og omgangssyke. Lillebror begynte i barnehagen i november, så det er nok en av årsakene. Seksåringen er sjeldent syk, men nå er de to stykker som smitter hverandre, så ikke så lett å gå klar ;)

Eldste er nesten aldri syk. Hu klaga om det for ei tid tilbake "jeg blir aldri syk, så jeg får aldri være hjemme fra skolen!" :p
De yngste er heller nesten aldri syk, men er litt forkjøla noen ganger

Ikke nå lengre :)
Var syk med feber og hjemme fra bhg mer enn han var på på barnehagen før..

Ikkje no lenger. Gutten min var mykje sjuk frå ca 1/2-3 år (begynte i bhg då han var 4, så kan ikkje skylde på det heller), jenta var mykje sjuk heilt frå nyfødd til 3-4. Begynte i bhg litt før ho fylte 3.

Begge to er "vokst opp på tøybleier og morsmelk", men det hjelpte visst fint lite (eller, det hadde gjerne vore enno verre om eg ikkje hadde amma, kven veit), for vi fekk utdelt utallige feberepisodar, forkjølelser, lungebetennelser, runder med falsk krupp, astma, allergiar og eksem dei første åra.

No er dei imidlertid 9 og 7 år gamle og sjeldan sjuke. 9-åringen har ikkje hatt falsk krupp sidan i fjor haust, og 7-åringen har ikkje vore sjuk sidan ho var innlagt med lungebetennelse i oktober. Wohoo!

Eldstemann er *bankibordet* nesten aldri syk. Minsten tar imot de fleste virus som er i barnehagen til storesøster:/

Nei, eldste er omtrent aldri syk. Minsten har vært mer syk, men ikke ofte. Litt feber et par dager er liksom det det pleier å gå i, men går et par måneder hvertfall mellom hver gang.

Eldste på 10 er så og si aldri syk. Men yngste på 16 mnd har vært veldig mye syk fra ca 2 mnd alder. Blir en runde med feber 1-2 ganger i mnd så ganske slitsomt i tillegg til falsk krupp. Ble født litt for tidlig og fikk kraftig rs virus da han bare var 6 uker gammel så har fått beskjed om at det kan ha svekket immunforsvaret. Håper det bedrer seg no siden han Har holdt seg frisk i 5 uker no:)

Storebror på 6 var nesten ikke syk før nå i vinter :-P
Hatt vannkopper, munn-fot-og håndsykdom og et par tilfeller av ørebetennelse og omgangssyke før det, ganske spredt. Nå i vinter har det vært ekstremt på ham; tre omgangssyker og en influensa (ene gangen med omgangssyke i tillegg) og ellers mye mer snørrete og hostete.

Frøkna på snart 3 har vært veldig mye syk både første året og dette året i bhg. Men hun har astma og er mer utsatt for luftveisinfeksjoner. Er det hun har hatt mest av på disse to årene. I tillegg til krupp og de tre rundene med omgangssyke denne vinteren.

Godt vi har utvidede sykedager merker jeg...

Nei faktisk ikkje. *bank i bordet :-)

Nei, egentlig ikke. Minstemann har hatt tre runder med omgangssyke siden han begynte i barnehagen i januar, men sett bort i fra det har det vært lite.

Mine har heldigvis (bank i bordet!!) knapt vært syke, håper lille i magen blir lik storesøskenene der!

Tvillingene hadde 6-8 halsbetennelser hver pr vinter til de fjærnt mandlenen for 7 år siden. Ingen sykdom etterpå

6åringen er litt periodevis. 1åringen får mye fra bhg via eldste :-P

Back
Topp