Er barna glad i sjømat?

M

Moderator Steffen

Guest
Er barna dine glad i sjømat? Fisk, krabbe, reker og slikt? Spiser de det ofte? Hvordan er det med dere som foreldre? :)
 
Jeg spiser absolutt ingenting av sjømat, gubben og barna spiser alt av fisk. :)
 
Røkt ørret / laks og stekt sei/torsk og rød fisk går ned :)
 
Ja, spiser alt av fisk og sjømat både foreldre og barn. Vi spiser fisk 1-2 ganger i uka, og innimellom har vi reker, scampi eller annen sjømat.
 
Jeg liker ikke fisk eller annen sjømat :p men lillegutt spiser alt han får på tallerken. Jeg spiser fisk når vi har fisk selv om jeg ikke liker det, vil ikke lære lillegutt at ting er æsj :p
 
Oh yes. Her i huset elsker vi sjømat.
Jenten vår på 9 år velger heller fiskeretter framfor feks kjøtt.
Derfor har vi sjømat 3-4 ganger i uka. [emoji4]
Eneste hun ikke spiser er krabbe og rå tunfisk. [emoji4]
 
De spiste mer fisk før , så nå er det vel den æsj perioden. De vil ikke ha hjemmelaga fiskepinner en gang , noe de alltid har spist før.

De er ikke glad i annet sjømat, men det likte ikke jeg som liten heller. Nå elsket jeg reker. Blåskjell spyr jeg av , kamskjell og østers er samme greia ...
 
Begge to er veldig glad i fisk. Det meste går ned på høykant: Lakse-/torskefilet, Fiskegrateng, fiskekaker, panert fisk, fiskeboller, røkelaks, fiskesuppe... så for deres del har vi for lite fisk.
Er jo lettere å tygge en kjøtt så de har sjeldten spytter ut noe av det.

Sambo er allergisk mot skalldyr så vi har ikke gitt minsten for mye av det, og eldste var mer fan av det før.

Jeg er glad i sjømat men det begrenser seg jo litt pga allergien til sambo samt at han ikke er overbegeistret for fisk. Pleier lage fisk når han ikke skal spise med oss og bestiller ofte fiskemiddag om vi spiser hos mine foreldre. Og kjøper gjerne rekebaguette om vi skal spise noe ute feks.
 
Så lenge det er ren sjømat, går det ned hos alle som spiser fast føde.

Så vi spiser IKKE fiskeboller, fiskepinner, panert fisk osv [emoji85]
 
Her går ren sjømat ned på høykant hos både voksne og barn. Spiser fisk og skalldyr minimum 4 ganger i uka.
 
Eldste spiser omtrent alt av sjømat, småen spiser fiskekake og jeg spiser bare fisk.
 
Har aldri prøvd å gi dem annet enn fisk, annet spises ikke her ;)
 
De liker alt.

Jeg liker det meste, men jeg hata fisk da. Har rett og slett tvunget meg til å spise laks en dag i uka siden eldste var stor nok til å spise fisk. For jeg ville ikke hu skulle være så fiskehater som meg [emoji849][emoji23] Jeg elsker laks nå da. Ørrett går også. Rød fisk generelt er best. Torsk går, med sprøstekt bacon til. Eller i fiskesuppe da. Så syns jeg har gjort store forbedringer gitt [emoji39]
 
Min lille elsker fisk, men har ikke smakt noen annen sjømat enda
 
Ungene elsker fisk i de fleste former og fasonger :) Jeg er forsiktig med å gi de skalldyr pga. allergi i familien :) De synes heller ikke det er spesielt godt :)

Jeg ELSKER skalldyr! Men tåler det dårlig, da jeg hovner opp litt i munnen og begynner å klø :p Men spiser det lell :p Fisk er jeg litt mer kresen på men spiser f.eks. laks, ørret og sei :)

Mannen spiser ikke skalldyr og er ikke veldig begeistret for fisk :)
 
2 av barna elsker det. Ene er ikke så glad i det, men han smaker på alt hver gang vi har det. Selv om han egentlig ikke liker det. Det syns jeg er såå bra. Ingen tvang. Jeg tror det at søskene spiser så godt av det, presser han litt.
 
Guttene elsker fisk, men ikke skalldyr.
 
Jeg spiser litt torsk. Men vi spiser LITE sjømat. De synes reker er ok. Yngste spiser makrell i tomat :) burde vært flinkere... begge liker fiskekaker osv.
 
2-åringen digger panert fisk. Spiser litt sushi, kamskjell sushi var visst en vinner sist.
 
Back
Topp