Er barna flinke til å bruke bestikk nå?

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Mina blir så utålmodig til tider om hun ikke får det til på første forsøket og tyr straks til med hendene. Jeg oppfordrer henne til å spise med bestilkk, men jeg har ikke stresset veldig med det. Viktigere at vi har en god situasjon og at hun faktisk spiser. Kanskje jeg også får spist litt[;)]

Mina får helt NOIA om hun får mat på hendene og ikke så lett å unngå det når hun ikke vil spise med bestikk[8D][&:] Skal tørke hendene hele tiden..

Joda, ho er vel egentlig flink.....
Men ho er en gris og når ho spiser!!!!
Ho har alltid spist fint og lite sølete før, men jo eldre ho blir, jo mer
griser ho! [8|] Håper det snur snart...

Ellers så bruker ho gjerne gaffel og skje om hverandre. Dekker alltid på med begge deler.
Kniv glemmer jeg som regel å dekke til ho, men da henter ho den selv. Blir som regel til
frokost det da, når ho skal smøre selv [;)]

Det kommer etterhvert det skal du se....sammen med tålmodigheten [;)]

Joda, har brukt bestikk ganske lenge, men hun klarer ikke kniv og gaffel... kniv til smøring av skive, gaffel til spising (ellers spiser hun av kniven). Lillebror derimot [8D]

Trym bruker skje og gaffel, går som regel bra det. Enkelte matretter bruker han hendene i stede. Men oppfordrer til å bestikket. [:)] Kniv glemmer jeg alltid [8D] Men sikkert ikke så dumt å la han begynn å bruke det fast snart. 

ORIGINAL: lenemor

Joda, har brukt bestikk ganske lenge, men hun klarer ikke kniv og gaffel... kniv til smøring av skive, gaffel til spising (ellers spiser hun av kniven). Lillebror derimot [8D]

samme her.[:)]

Gustav øver seg veldig på kniv og gaffel. Kopierer sin Far. Men det kommer litt an på dagsformen. Malte prøver seg også og elsker å kutte opp kokt gulrot....

Leah er faktisk ganske flink, sjeldent hun griser eller søler! Hun spiser med skje og gaffel .. Ellers er hun flink til å prøve å skjære ting med kniven og smøre brødskive [:)]

Bertine gjør mye likt som de andre barna her ser jeg.. Hun liker å bruke henda da, så hun glemmer gaffelen innimellom.. Vi dekker på med kniv, men ikke alt som er så lett å skjære.. Og hun er som Linnea, det blir mye gris.. Hun søler ikke med vilje, men det bare blir sånn..[:D]

Ja han er ganske flink også. Bruker ofte både kniv og gaffel og danderer maten så fint så[:D]

ja det er hun, bruker kniven innimellom, men vi har bestikk i barnestørrelse og da er det ikke tagger på kniven så den gjør lite nytte til å skjære med, men hun smører på skivene selv om hun vil. Skal sies at de er flinke til å øve på slikt i bhg, til og med lillemor på snart 2 er flink til smøre på selv, og spiser også med gaffel og skje. Og snuppa har spist selv med skje og gaffel siden hun var 7-8 mnd (med litt hjelp i starten selvsagt[8D] )

Back
Topp