Er barna dine høflige?

Ja han på 3 er en hyggelig fyr, han på snart 2 har litt mer å lære seg :)
 
Han er 20 mnd og derfor litt for baby ennå. Han klapper i hendene når han er mett, som betyr "takk for maten", men det er bare for å signalisere at han vil gå ned. ;)
 
Ja! Jeg er veldig nøye på gode manerer og vet det vil gjøre livene deres lettere siden

Og det fryder meg når eldre påpeker at min sitter lengst med bordet, takker pent og hjelper med å bære ut. Hun er tross alt bare 20mnd :)
Å sitte lenge ved bordet når en er 20 mnd er ikke høflighet. Har oppdratt to barn med samme "høflighetfrekvens"; den ene satt helt stille lengst av alle, den andre klarer maks to minutter før kroppen blir urolig, og er den første til å løpe fra bordet. Det har ingenting med høflighet å gjøre, men alt med personlighetstype i den alderen.
 
Å sitte lenge ved bordet når en er 20 mnd er ikke høflighet. Har oppdratt to barn med samme "høflighetfrekvens"; den ene satt helt stille lengst av alle, den andre klarer maks to minutter før kroppen blir urolig, og er den første til å løpe fra bordet. Det har ingenting med høflighet å gjøre, men alt med personlighetstype i den alderen.
Det er din mening! I og med at det er noe vi har øvet på er jeg sterkt uenig i ditt utsagn.
 
Akkuratt blitt 2 år. Flink til å si takk for alt han får hverfall.. Vinker og gir kos på eget initiativ til besøkene vi har også.. Ellers kommer det litt an på om han er trøtt og sliten, om han hilser
 
Han har ennå tilgode å få gjengjeldt sin gest fra likealdrede ja.
Men jeg er langt unna den eneste ønsker jeg å tro.
Ikke noe personlig, men blir bittelitt oppgitt over at foreldre tror deres barn er de eneste med høflighet. Såklart ikke ditt barn er det eneste.
 
Tre år og går mye i tusen takk og vær så snill :) "Kan jeg få vann, vær så snill? Tusen takk, mamma"
 
Jeg får tilbakemelding på at hun er meget høflig, ikke alltid jeg skjønner om det er snakk om mitt barn da :p men joda hun kan og vet godt hvordan man oppfører seg pent :) Nå har hun startet opplæringen av lillebroren og syntes det er påtide at han lærer seg å håndhilse og vinke Hade, men han er bare 7 mnd og tygger helst på den hånden som kommer bort til han ;)
 
Back
Topp