Er barna dine høflige?

Nei. Hun skriver heller ikke at hun blir irritert på barna;) Og nei hun skriver heller ikke at hun forlanger at barna sier hei;) Så lese en gang til du!

I et samfunn er det forventninger. Man veileder barna og hjelper de til å leve sammen med andre. Uten forventninger har ikke barna noe å forholde seg til. Ut i fra det du skriver så ville vi gjort det på samme måte. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver at jeg mener man skal gjøre det motsatte av hva jeg skriver.

Om barneoppdragelsen fungerer eller ikke bryr meg egentlig ikke, det er ikke bare resultatet som betyr noe:)

Jeg har lest mange ganger jeg, hun bekreftet også at hun ble irritert når barn ikke sa hei ;)
Jo til syvende og sist handler dette om barneoppdragelse og vi gjør alle ting på hver vår måte.. Jeg har ikke funnet ett barn enda jeg som jeg blir irritert på fordi de ikke hilste på meg.
Det er meg!
 
Jeg har lest mange ganger jeg, hun bekreftet også at hun ble irritert når barn ikke sa hei ;)
Jo til syvende og sist handler dette om barneoppdragelse og vi gjør alle ting på hver vår måte.. Jeg har ikke funnet ett barn enda jeg som jeg blir irritert på fordi de ikke hilste på meg.
Det er meg!
Blir irritert ja, men på barna?
Jeg blir heller ikke irritert på barna, blir irritert på foreldre som bevisst lar barna slippe å forholde seg til/ta hensyn til andre folk.
 
Ja heldigvis er de det. Blir sjokkert over hvor uhøflige mange er idag. Både store og små.
 
Ja! Jeg er veldig nøye på gode manerer og vet det vil gjøre livene deres lettere siden

Og det fryder meg når eldre påpeker at min sitter lengst med bordet, takker pent og hjelper med å bære ut. Hun er tross alt bare 20mnd :)
 
Hvis man tenker at innleggene i denne tråden er representativt for øvrig befolkning, finnes det ingen uhøflige barn. Alle foreldre lærer barna sine skikkelig folkeskikk, og alle barna hører.

litt sånn av interesse; er vi som foreldre helt ærlige om våre barn, eller har vi en tendens til å tillegge dem positive egenskaper ? Noens barn er uhøflige, det ser det ut til at de fleste her er enige i. Men er det aldri ens egne, bare andres? Eller er det slik at når de ikke er høflige forklarer vi våre egne barn med at de glemmer seg, er impulsive etc, mens når det skjer andres barn, er de frekke?

Bare et lite tankekors i debatten.
 
Hun raper og fiser ved matbordet, og istedetfor å si takk for maten, så spytter hun ut som tegn på at hun er mett... Sjelden hun sier hei til folk, og er hun litt humørsyk den aktuelle dagen, så snur hun seg gjerne andre veien og skriker dersom noen forsøker å hilse på henne. Hun sier aldri takk dersom hun får noe, bare river det ut av hendene på den som rekker fram noe. Når jeg tenker meg om, så river hun ting ut av hendene på folk selv om det ikke blir tilbudt til henne også :eek:

For en ufordragelig unge du har! Min på 11 måneder bukker og tar av seg lua når han hilser, spør pent om han vil ha noe og sier "takk for maten, det var veldig godt" når han er ferdig å spise. Fiser og raper gjør han ALDRI.
:p
 
Ja, det syns jeg :) han takker for maten, svarer ja takk ekker nei takk. Han sier også hei og hade :) mini ble to nå i februar :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han sier takk når han er ferdig med å spise og tar i mot ting. Og hilser på alle han ser, gjerne fem ganger :p usikker på om det er så veldig høflig! Haha.. Han er 1,5 år :)
 
Til å være snart 2 år er han det. Sier alltid takk takk når han går fra bordet, sier alltid takk takk når han får noe, enten om det er mat og drikke eller en leke. Han hilser på alle og sier hade til alle.
Samme her.

Synes synd på han da andre barn løper unna når han strekker ut hånden for å hilse høflig.
Han ser så skuffet og såret ut der han står igjen alene med hånden fremfor seg.
 
Samme her.

Synes synd på han da andre barn løper unna når han strekker ut hånden for å hilse høflig.
Han ser så skuffet og såret ut der han står igjen alene med hånden fremfor seg.
Så flink han er :)
Min er ikke helt der ennå, men får det samme uttrykket når han sier hei, og han ikke får et hei tilbake.
 
Samme her.

Synes synd på han da andre barn løper unna når han strekker ut hånden for å hilse høflig.
Han ser så skuffet og såret ut der han står igjen alene med hånden fremfor seg.
Så flink han er :)
Min er ikke helt der ennå, men får det samme uttrykket når han sier hei, og han ikke får et hei tilbake.

Skjønner dere godt. Det er det som er så trist når barns oppførsel blir unnskyldt av foreldrene:( Ja de er i en læringsprossess, men de lærer aldri om de får lov til å bare ta hensyn til seg selv.
En av tingene jeg elsker med ett og toåringer er at de er så åpne og imøtekommende mot andre...men det forsvinner noen ganger etterhvert etter møter med andre som ikke er det.
 
Last edited:
Alltid takk for maten, nei takk til noe hun ikke vil ha og takk til ting hun får.

Så ja, synes absolutt hun er det.

Hun hilser/vinker farvel til fremmede.
 
For en ufordragelig unge du har! Min på 11 måneder bukker og tar av seg lua når han hilser, spør pent om han vil ha noe og sier "takk for maten, det var veldig godt" når han er ferdig å spise. Fiser og raper gjør han ALDRI.
:p
Da må mi legge seg i hardtrening de neste to mnd forstår jeg ;)
 
For en ufordragelig unge du har! Min på 11 måneder bukker og tar av seg lua når han hilser, spør pent om han vil ha noe og sier "takk for maten, det var veldig godt" når han er ferdig å spise. Fiser og raper gjør han ALDRI.
:p
Ha ha utrolig dyktig baby du har altså
 
Back
Topp