Er barna deres rampete?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Bare i dag har min dratt brødet ut over hele gulvet, kastet yoghurten i golvet helt uprovosert, tatt et godt jafs i osten (hele blokka åsså) og klint håndkrem utover golvet.

Den ungen er bokstavelig talt overalt!

Hva gjør deres?
 
Min yngste er litt sånn. Heldigvis få uhell fordi jeg var forberedt når han begynte å gå. Men han stakk av på campingtur mens jeg og eldste sov. Pappaen var ikke langt unna og tok han idé jeg ringte og så ifra. Kjøpt ekstra lås på vognen. Vi er som regel med han hele tiden når han er våken for å unngå uhell. Ham har knust litt rundt her da. Og skader seg så fort han får sjansen.
 
Haha min er glad i å gjøre ting han ikke får lov til. Han ser på oss og venter til vi reagerer for så å gjøre det. Men er ikke alle barn litt rampete?:D
 
Når jeg leste overskriften, tenkte jeg ja, så klart, det er jo alle barn. Men sånn som beskrevet over her, har aldri min gjort, unntatt å kaste brødskiva på gulvet:p men da fordi han var mett og sikkert for å se reaksjonen vår.

Nå er han 4 år og heller den som sier ifra at det er ikke lov. Legger pappen fra seg sokkene på gulvet, tar han dem opp og sier, her skal dem ikke ligge pappa, dem skal i skittentøyskurven :p
Men han er en liten snik noen ganger, det er han :p
 
Når jeg leste overskriften, tenkte jeg ja, så klart, det er jo alle barn. Men sånn som beskrevet over her, har aldri min gjort, unntatt å kaste brødskiva på gulvet:p men da fordi han var mett og sikkert for å se reaksjonen vår.

Nå er han 4 år og heller den som sier ifra at det er ikke lov. Legger pappen fra seg sokkene på gulvet, tar han dem opp og sier, her skal dem ikke ligge pappa, dem skal i skittentøyskurven :p
Men han er en liten snik noen ganger, det er han :p
Ja samme her:p min har heller ikke gjort sånn kjempe mye, men
Kommer noen små ting innimellom
For å se reaksjoner:p han er 2:)
 
Ja! Det er noe hele forbanna tiden [emoji14] Får beskjed om at de fleste på avdelingen i bhg er av samme ulla, så de lærer jo masse bøll av hverandre [emoji14]
 
Håper ungen din ikke er så veldig gammel :p

Har en på 2,5 og en på 5 og de gjør selvsagt ikke sånt. Det hender de får "raptuser", som viser seg ved at de hopper i sofaen selv om det ikke er lov, eller sånt.
 
Ikke så ekstreme, men ja, de kan være ganske rampete. :p Selv om mye skjer uten å ville skape reaksjon. Mye nysgjerrighet og liten impulskontroll :p
 
Bare i dag har min dratt brødet ut over hele gulvet, kastet yoghurten i golvet helt uprovosert, tatt et godt jafs i osten (hele blokka åsså) og klint håndkrem utover golvet.

Den ungen er bokstavelig talt overalt!

Hva gjør deres?
Unnskyld at jeg ler, men hvor gammelt er barnet ditt?

Mine har egentlig aldri vært rampete.
 
Rampete, vanskelig å si:) hun kan teste oss med å stirre på oss mens hun kaster f.eks mat på gulvet (da gir jeg en advarsel om at hvis hun ikke slutter så tar jeg maten, og tar den vekk hvis hun likevel fortsetter).
Hun drar ut masse dopapir og kaster i do (hun ser jo at jeg gjør det når jeg går på do). Slike ting gjør hun, men virker som det går mer på testing og nysgjerrighet enn direkte rampete :p
 
Ja begge mine er det spesielt når de begge er hjemme og kan "øse" hverandre opp. Spesielt kjekt er det å gjøre alt de ikke får lov til. Aner ikke hvor mange ganger ila dagen jeg gjentar meg selv at nei, du får ikke lov til å klatre på bordet, tegne på vegger, slå katten, og hva det enn måtte være. Og når de da står og ser på meg med ett blikk som sier at ja jeg vet jeg ikke får lov men gjør det allikevel. De er 2 og 3.5 år. Eldste kan når han vil og kan også gi beskjed men han kan også lukke ørene og gi blanke f om han er i humør til det. Når vi da tar han bort fra situasjonen så blir det verdens undergang og han kan ligge og hylgrine i alt fra 10-30 min før han roer seg såpass at det går an å snakke til han og fortelle at det ikke er greit det han gjør og vi skal ikke trenge å gi han x antall beskjeder før han slutter
 
Kom på at han stikker av i barnehagen. Lærte seg veldig tidlig å åpne dørene der til tross for spesial håndtak:p nå tar han med seg kompisene sine ut og
 
Min er en liten skøyer. Osten har han holdt seg unna, men det er nok mest fordi vi har klart å holde den utenfor rekkevidde :hilarious:Hadde en agurk som fikk gjennomgå her for et par uker siden. Glemmer jeg handleposene på gulvet kan han fint knaske i seg en paprika. Og slekter han på min side slik vi sterkt mistenker så kan vi nok bare se frem til rømninger fra barnehagen og andre sprell. For å si det slik: synes ikke din høres ekstrem ut i det hele tatt.
 
finner på mye rart men kansje ikke rampete, men blir litt rydding etter ham inni mellom:)
 
Back
Topp