Håpefull80
Flørter med forumet
Nok en nedtur og den største hittil. Jeg testet positivt på langfredag etter fryseforsøk. Var naturlig nok kjempeglade begge to. Vi har tidligere hatt to negative IVF og dette var det fjerde fryseforsøket. De første dagene turde jeg ikke tro at det skulle gå bra og sjekket hele tiden om jeg hadde begynt å blø. Men når det gikk et par dager og jeg hadde en veldig god følelse begynte vi å glede oss for alvor. Termin ville blitt 7 desember. Broren til mannen min og samboeren venter barn i oktober og dette hadde vært kjekt å ha jevngamle barn og permisjon samtidig. Når jeg var 4+5 kom blødningen og nedturen. Vi er helt knust begge to. Jeg tenker hele tiden på om jeg har gjort noe feil eller hva jeg kan gjøre for at kroppen min skal kunne holde på spiren.. Kan ikke forstå at vi ikke skal klare å bli gravide. Og kan virkelig ikke se for meg å gå gjennom livet uten barn.
Synes også det er vanskelig å takle at mannen min er så lei seg. Føler at det er min feil at han ikke får barn. Eller det vil si, det er meg og minhåpløse kropp som gjør at han ikke får barn...
Vet ikke hvordan vi skal komme oss videre. Vi hadde bestemt oss før denne runden at vi ville vente til etter sommeren før evt nytt forsøk, men må si at jeg er usikker på om det er poeng i å prøve flere ganger. Etter alt som er forsøkt uten at vi har lykkes, kan jeg ikke se hva vi eller legene kan gjøre for at det skal gå bra. kommer til å spørre hvordanklinikken vurderer mulighetene og om de anbefaler at vi prøver flere ganger.
orker ikke dette flere ganger hvis sannsynligheten er svært liten.
Men hva er alternativet? Det er umulig å aksepetere at vi kanskje aldri får barn. Vi har prøvd i over fire år nå. Når er det på tide å gi seg? Jeg blir 33 denne måneden og mannen er 36. føler tiden løper fra oss.
Godt å ut litt frustrasjon og dele sorgen. Er det noen som har innspill på når nok er nok? Og hvordan vi kan takle skuffelsene?
Synes også det er vanskelig å takle at mannen min er så lei seg. Føler at det er min feil at han ikke får barn. Eller det vil si, det er meg og minhåpløse kropp som gjør at han ikke får barn...
Vet ikke hvordan vi skal komme oss videre. Vi hadde bestemt oss før denne runden at vi ville vente til etter sommeren før evt nytt forsøk, men må si at jeg er usikker på om det er poeng i å prøve flere ganger. Etter alt som er forsøkt uten at vi har lykkes, kan jeg ikke se hva vi eller legene kan gjøre for at det skal gå bra. kommer til å spørre hvordanklinikken vurderer mulighetene og om de anbefaler at vi prøver flere ganger.
orker ikke dette flere ganger hvis sannsynligheten er svært liten.
Men hva er alternativet? Det er umulig å aksepetere at vi kanskje aldri får barn. Vi har prøvd i over fire år nå. Når er det på tide å gi seg? Jeg blir 33 denne måneden og mannen er 36. føler tiden løper fra oss.
Godt å ut litt frustrasjon og dele sorgen. Er det noen som har innspill på når nok er nok? Og hvordan vi kan takle skuffelsene?