Er bading i badekar farlig?

Lykkelig2016

Flørter med forumet
heisan

I dag hørte jeg at gravide må være forsiktig med å bade i badekar pga varmen for fosteret. Er det noen som vet noe mer om det?

Hilsen en som liker godt badekaret ;)
 
Du trenger ikke og ha det glovarmt ihvertfall :) jeg sitter ofte i badekaret men bare i en liten stund av gangen og ikke sånn skikkelig varmt vann :)
 
Jeg er veldig glad i skikkelig varme bad og det er visst ikke så lurt. Men har du 37-38 grader på vannet så går det nok helt fint :)
 
Har tenkt endel på det siden vi fikk badekar for et år siden:) er glad i å ha så varmt vann som mulig. Men nå unngår jeg de ekstra, siste gradene:p klarer meg fint hittil. Hadde vært interessant om noen visste noe:)
 
Dette lurer jeg på også :) men må vel gå ann å bade i samme temp man dusjer i eller det blir kanskje ikke det samme :/?
 
Dette lurer jeg på også :) men må vel gå ann å bade i samme temp man dusjer i eller det blir kanskje ikke det samme :/?

Nei blir ikke det samme, dusjvannet kjøles ganske mye ned fra dusjhodet til magen, og det omslutter ikke på samme måte som når man bader.

Grunnen til at man skal være forsiktig med varme bad, badstue, for mye direkte sol på magen, for hard trening som øker kroppstemp, feber etc er at babyen ikke har mulighet til å regulere temperaturen sin selv når den er inne i magen. Den kan ikke svette inni der og på den måten få ned temp. Og de er visst sensitive for økt temp, så derfor skal vi ikke utsette dem for det med disse tingene :)

Men om det er ca 37-38 grader på badevannet så blir jo det som vanlig kroppstemp, så da er det jo greit :)
 
sist eg gikk gravid, fikk eg beskjed om så lenge eg ikke ble for varm, ble ikke baby det heller....
 
Det er sååå deilig med varmt bad! Vi har heldigvis ikke badekar, tror jeg hadde hatt kjempeproblemer med å holde meg unna. Etter at jeg ble gravid har jeg hatt så lyst til å skru på kjempevarmt vann i dusjen også ... jeg fryser konstant, det er så deilig med det varme vannet!
 
jeg har hørt at det skal være helt trygt. jeg bader i så varmt vann at jeg nesten svimer av. jeg kommer IKKE til å slutte med det. Jeg MÅ bade jeg! :p sånn er det bare!
 
Fikk beskjed i forrige svangerskap at bare ikke jeg blir alt for varm så går det bra med bebbisen og ;-) Jeg har veldig varmt vann i dusjen(men da får jeg ikke det direkte på magen), men bader jeg så passer jeg på at det ikke blir altfor varmt :)
 
Back
Topp