Jeg var veldig dårlig på fredag og fikk et "anfall" med prikking i huden i ansiktet, svelg og redusert følsomhet i kroppen. Etter time hos legen fikk jeg påvist anemi og lavt blodsukker. Han mente jeg hadde hatt et blodtrykksfall, men det viktige var at vi fikk avdekket anemien. Det er jo vanlig når man er gravid, men han sa jeg var lavere enn det som er normalområdet når man er gravid og har derfor gått med dette en stund. Jeg skal ta jerntilskudd og sjekke jernlagrene mine (nye blodprøver i morgen). Det var ikke farlig lavt, men lavere enn det burde være som gravid. Jeg hadde 11,2 i hb, og nedre området er 11,5 for gravide.
Pga kvalmen og hvor uvel jeg var glemte jeg spørre legen om det er farlig for fosterutviklingen at jeg har så lavt jernnivå? Kjenner jeg ble veldig bekymret for om dette kan skade barnet i denne sårbare perioden der alt dannes
Pga kvalmen og hvor uvel jeg var glemte jeg spørre legen om det er farlig for fosterutviklingen at jeg har så lavt jernnivå? Kjenner jeg ble veldig bekymret for om dette kan skade barnet i denne sårbare perioden der alt dannes