er alt klart?

simle

Flørter med forumet
I natt fikk jeg plutselig litt panikk. Jeg er i uke 38 +2, har ikke pakket bag. Sengen er ikke klar. JEg kan faktisk ikke huske å ha sett sengekant-bekytteren.. Det meste alle klærene er vasket, men med 1. mann ble jo alt strøket og det var jo litt koselig. Kurven som skal stå i stuen er fremdeles uten pyntetrekk. (ikke er den vasket heller). 1000 tanker om alt som måtte gjøres holdt meg våken lenge...

I dagslys, med kaffekoppen og laptop på fanget er jeg mye mer avslappet.. Men tror jeg skal bruke dagen på å få på plass det viktigste. Kanskje det blir bedre nattesøvn av slikt ;)

Så hvordan er det med dere? Er alt klart?

Hadde termin på mandag, og her har vel egentlig alt vært klart siden uke 36 eller noe.. Er notorisk kontrollfreak, så tidsnøden begynte å ta meg allerede i uke 30. Jobbet hardt med meg selv for å ikke gjøre klart alt allerede da..  Nå skulle jeg på en måte ønske jeg hadde igjen noe jeg kunne henge fingra i, for dagene etter termin har vært lange! Men i går brukte jeg opp siste rest av plass i fryseren, så nå kan jeg ikke engang bake..

Uansett - om ikke alt er klart hos deg og mini bestemmer seg for å komme går nok alt bra likevel! Venninna mi er forholdsvis avslappet, så da mini bestemte seg for å komme i hui og hast uke 37 ble sykehusbaggen pakket av hennes bedre halvdel mens hun lå i ambulanse. Som hun sa; det var kanskje ikke akkurat det jeg ville ha pakket, men men - det var da klær og en tannbørste!

Vær glad du har noe å gjøre! Jeg har 10 dager til termin, og kjeder vettet av meg ;p Bare spiser og ser tv... hehe...

Jeg er også 38 + 2 nå, og har fått opp øynene for at jeg faktisk har igjen litt å gjøre x)

Vi må få ordnet til madrassen til voggen, vaske sprinkelbeskytter og alt til både seng og vogge, pakke sykehusbaggen (jeg har endelig fått meg til å vaske ferdig de klærne som skal med da i hvertfall ;-)), ordne et par skruer som mangler til senga, og sånt småtteri. Det går jo fort, men det må fortsatt gjøres :P

Heldigvis skal mannen ut av huset i dag sammen med en kompis, så da får jeg litt tid alene til å holde på her! Hater å holde på når han er hjemme, da han alltid skal blande seg og ikke la meg gjøre ting på min måte ;-)

Her er alt klart, og har vært det en stund. Jeg var så usikker på om jeg kom til å føde før tiden. Så da ville jeg at alt skulle være klart. Dessuten har jeg jo hatt så mye tid på forberedelsene. Bare koset meg:)

Men nå har jeg ikke over-forberedt meg. Jeg har ikke kjøpt inn klær (arvet en del i minste størrelsene), ikke kjøpt smokker - flasker - bleier - stellesaker (bruker det som har vært med i de gratisboksene først og ser hva jeg kommer til å trenge. 

Men seng og vogn er ferdig redd. Stellebordet er ordnet. Klær vasket og lagt i stellekommode osv. Har vel bare igjen å koke smokker og flasker tror jeg. Bag og bilstol er i bilen :) 

Bare én uke igjen til termin :)

Litt mer avslappet "i dagslyset" så ikke så mye mer som er gjort siden i morges. Dvs strykebordet ble dratt frem før jeg bare skulle en liten tur innom her for å se om det er noe nytt ;)

Kanskje like greit å bare få det gjort, selv om du har et mer avslappet forhold til alt i dagens lys :-) Ellers kommer vel tankene snikende etterhvert.. :-)
Har bare uviktig småplukk igjen, som strengt tatt ikke haster.. Men har vel gjort så mye som jeg har, nettopp fordi det ble noen søvnløse netter, hehe. Har enda 2 uker til termin!

Jeg er veldig glad for at jeg har alt det viktigste klart. Etter at jeg nå er lagt inn på obs-avdeling. Vi har hengevugge klar, vogn, lekegrind, tøybleier, flasker og pumpe, bæreseler( driver å syr bæresjal på sykehuset), har å vasket alt av klær. Men hadde vært deilig å vite at av klær jeg har Strikker var klar. Men nå er jo han min andre så veit hva jeg skal Hæ klar og hva som kan vente. Men greit å begynne noen uker før termin.

Alt er ikke klart her heller, men føler at det viktigste er i orden.
Tenker som så, at man kan da ordne ting når den lille er i hus også ;)
Men har endelig så og si fått pakket sykehusbagen da, og det er jo greit å ha gjort :P

da har også jeg pakket stellevesken. Håret er farget og i morgen en tur til frisøren (utrolig mange slitne bilder av mor og barn med nr 1. Denne gang er sminkevesken pakket med og det er superfreshe mammaen som skal avbildes ;) Ting og tang er hadlet inn, og jeg tror faktisk jeg er klaR!! Hurra!!!

simle skrev:
da har også jeg pakket stellevesken. Håret er farget og i morgen en tur til frisøren (utrolig mange slitne bilder av mor og barn med nr 1. Denne gang er sminkevesken pakket med og det er superfreshe mammaen som skal avbildes ;) Ting og tang er hadlet inn, og jeg tror faktisk jeg er klaR!! Hurra!!!

Ikke verst! :)
Sminkevesken orker ikke jeg tenke på en gang, ser ikke for meg at det er noe jeg kommer til å bruke energi på sykehuset :)

Som førstegangs aner jeg jo ingenting, så syntes det er vanskelig å vite hva jeg bør ha med og ikke :P

er vanskelig, også med nr to. Men finnes jo sånne fine lister med oversikt over ting som kan være greit ha :)

Ja, man kan vel aldri forutsi helt hva man ønsker å ha der og da - alle fødsels- og barselsopplevelser er unike :)

Har jo det viktigste med, så er vel bare det lille ekstra som vil mangle - og det klarer man seg vel uten den lille tiden man er der :)
Med kamera, mobil, klær og behagelig dorull (har jeg fått mange tips om! ;-)), så holder det vel til det meste ;D

Back
Topp