Er alle sammen her med i en barselgruppe?

lianne

Flørter med forumet
....

er med i to, en med HS og en privat :) Liker ikke den på HS i det hele tatt da... De er ganske mye eldre enn meg ( de er 35- 40 år) de som er der, og alle har med mennene sine hver gang. Føler de ser ned på meg fordi jeg er alene og yngre enn de, kommer med kommentarer osv. Men må jo være med på den på HS fordi vi møtes før hver mnds kontroll, så er jo ikke så ofte da:)

Den jeg er med privat liker jeg kjempe godt :) Der er det noen som er i min alder, noen som er alene, og noen som er gift osv. Og alle er veldig åpne og hyggelige:)

Jeg er med i en på helsestasjonen :) liker alle sammen som er med i den. Vi er 5 stk. Nå flytter vi til uka til en annen bydel og da blir vi overført til en annen helsestasjon. Vet ikke om det er barselgruppe der... Men kommer nok til og holde kontakten med et par av dem fra den gamle gruppa :)

Er med i den hos HS, men trives ikke så alt for godt. To av de kjenner hverandre dritgodt fra forgje unge, og den tredje er en del eldre. Vil gjerne ha en privat en, men vet ikke om så mange i umidelbar nærhet.

Er med i en på HS, men går der kun fordi jeg må. Kom liksom ikke helt på nett med noen av dem. Da jeg var på barselgruppe med storebror var det annerledes - ble godt kjent med to av de som var der og vi har kontakt fremdeles. 

her er ingen barselgruppe... synes det er litt dumt for kunne tenkt meg og komet i kontakt med andre som er hjemme på dagtid!

Vi er 6 damer som møtes annenhver uke hjemme hos en av oss og på babysang annenhver uke der igjen. vi møttes de første tre gangene i forbindelse med helsestasjonen. Veldig koselig. Nå til våren blir det vel mange trilleturer. veldig fine trillemuligheter her i kommunen.

Er med i barselgruppe og me treftes gjennom helsestasjonen, me var 8, men treffes oftas 4 av kånn, me som er eldst. Eg er eldst på 33 år og dei andre er 30,29,27 og dei yngste på 21,22 og 23. Eg er 2 gongs fødande, men synes det er veldig kosleg og nyttig å treffe dei andre på barselgruppe, sjølv om dei er førstegongsfødande. Me treffas kvar uke og kvar måndag i 8 uker, på måndagane er det babysvømming. Då har me treftes heime hos kvarandre, men nå når det er så fint vær er me ute og triller. Men nå skal me heller treffas kvar 14 dag, fordi det blir litt ofte, eg er også med på babysang annakvar torsdag.

Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til barselgruppa som var i regi helsestasjon, men er veldig positivt overrasket! Vi er i utgangspunktet 7 stk, men er vel en kjerne på 5 stk og vi møtes hver tirsdag og stortsett så treffes vi igjen på babysang på torsdager :)

Nei, jeg er ikke med i barselgruppe denne gangen. Møtte barselgruppa gjennom helsestasjonen første gang (den eneste gangen HS blander seg), men vi var bare 4 stk, ingen som bor rett ved der jeg bor, og ingen jeg følte jeg hadde skikkelig lyst til å bli kjent med heller, selv om de sikkert var greie jenter alle sammen. Hadde tenkt til å treffe dem, men siden vi flyttet ut i 3 uker pga utbygging ble det bare stress å komme seg hit og møte dem, så det har bare ikke blitt noe av siden.

Hadde barselgruppe med førstemann som var veldig koselig, men denne gangen føler jeg heller ikke samme behov.

Ja, jeg er med i en via helsestasjonen. Vi møtes både på helsestasjonen og privat, har blitt ca en gang i uken de siste månedene. Veldig koselig, vi er 6 stk, god blanding av førstegangs og flergangsfødende, og sånn passe variasjon på alder (ingen som er veldig unge, yngste er vel 25 og eldste er 35).
Trives veldig godt sammen med dem Vi bor i gangavstand til hverandre alle sammen, så vi går i "grupper" til hverandre når vi skal ha treff ;) Koselig å la ungene leke på gulvet mens mammaene kan drikke kaffe ;)

jeg er med i barselgruppe som ble arrangert av helsestasjonen med to møter der også var det opp til oss om vi ville fortsette gruppa... 

Vi begynte med 9 men er nå 7 damer i alle aldre og det er tre andre gangs fødende. :-)

I dette fine været har vi møtes hver torsdag for å trille tur men vi har også møtes på cafe....

Ja.... men.. aff.. hyggelig gjeng, altså.. men... Syns det er noe ork og måtte møte andre og klemme av meg masse rart og være krampeaktig hyggelig.. :P

Høres jo ut som jeg er den sure megga. Jeg er ikke det. Jeg bare foretrekker å velge mine egne venner.. og vil mye heller finne på noe med mine to barnløse venninner, enn noen jeg møter innimellom.. :)

Var med førstemann, men det var noe vi måtte jobbe litt for. Ingen som tok spesielt ansvar for å avtale nye møter, det skled litt ut innimellom og selv om vi var enige om at vi hadde det kjempehyggelig i permisjonstiden ble det litt mer påtatt når vi møttes alene til kveldstreff...

Denne gangen bestemte jeg meg for at jeg ikke ville være med om det ikke ble umiddelbar kjemi med de andre. Det ble det IKKE, så da ble det heller ingen gruppe. (Har gruppekontroll når barna er 4, 9 og 15 mnd) Det var bare to andre, og de var absolutt ikke min type. 

Freyr skrev:
Ja.... men.. aff.. hyggelig gjeng, altså.. men... Syns det er noe ork og måtte møte andre og klemme av meg masse rart og være krampeaktig hyggelig.. :P

Høres jo ut som jeg er den sure megga. Jeg er ikke det. Jeg bare foretrekker å velge mine egne venner.. og vil mye heller finne på noe med mine to barnløse venninner, enn noen jeg møter innimellom.. :)

Jeg ser den. Og mener akkurat det samme ;)

Back
Topp