Er alle kvitt kvalmen?

Celine1993

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei. Er alle dere som har vært veldig plaget med kvalme bedre? Jeg syntes det går fryktelig sakte og er kvalm hver morgen og må passe på å spise jevnt hele tiden gjennom dagen. Hvordan er det for dere andre?:)
 
Den lammende altoverskyggende kvalmen har forsvunnet. Men er nødt til å spise jevnt gjennom dagen jeg og, hyppige små måltider. Ellers blir jeg fort ganske kvalm :)
 
Jeg er fortsatt stort sett sengeliggende og 100% sykmeldt grunnet kvalmen, 16+5 i dag!

Du har hyperemesis?
Jeg har det, og først denne uka (15+3) har jeg klart å kutte ut kvalmestillende. Men må spise jevnt (og sunt) for å ikke få de store kvalmebygene.
 
Jeg er fortsatt stort sett sengeliggende og 100% sykmeldt grunnet kvalmen, 16+5 i dag!
Åå så kjedelig å høre:( Føler virkelig med deg.. Jeg har begynt å jobbe litt men det er tungt og alt overskudd går til det resten av dagen ligger jeg i senga.. Kaster opp mer nå enn når jeg var sengeliggende og 100% sykemeldt, sikkert pga mer stress.. Begynner å lure på om det skal være slik resten av svangerskapet
 
Du har hyperemesis?
Jeg har det, og først denne uka (15+3) har jeg klart å kutte ut kvalmestillende. Men må spise jevnt (og sunt) for å ikke få de store kvalmebygene.
Ja, har hyperemesis! Prøvde å kutte kvalmestillende forrige, men det gikk skikkelig dårlig så begynte på igjen! Jeg føler likevel at jeg klarer å spise mer nå enn i de verste ukene :)
 
Åå så kjedelig å høre:( Føler virkelig med deg.. Jeg har begynt å jobbe litt men det er tungt og alt overskudd går til det resten av dagen ligger jeg i senga.. Kaster opp mer nå enn når jeg var sengeliggende og 100% sykemeldt, sikkert pga mer stress.. Begynner å lure på om det skal være slik resten av svangerskapet
Huff, ja jeg kan se for meg det er tungt å komme tilbake på jobb! Ei jeg kjenner ble mye bedre etter uke 19, så krysser fingre og tær for oss også :joyful:
 
Ja, har hyperemesis! Prøvde å kutte kvalmestillende forrige, men det gikk skikkelig dårlig så begynte på igjen! Jeg føler likevel at jeg klarer å spise mer nå enn i de verste ukene :)

Det er noe ordentlig dritt, rett og slett. Bare å fortsette på kvalmestillende så du holder på mest mulig mat. Jeg hadde hyperemesis forrige svangerskap også, og var dårlig i mange måneder. Så at jeg har blitt bedre tidligere denne gangen gir iallefall håp om at det ikke må vare ut svangerskapet.

Masse god bedring til deg!
 
Åå så kjedelig å høre:( Føler virkelig med deg.. Jeg har begynt å jobbe litt men det er tungt og alt overskudd går til det resten av dagen ligger jeg i senga.. Kaster opp mer nå enn når jeg var sengeliggende og 100% sykemeldt, sikkert pga mer stress.. Begynner å lure på om det skal være slik resten av svangerskapet

Hold ut, det kan bli bedre! Men kanskje en gradert sykemelding hadde vært noe hvis du er så dårlig?
 
Har den siste uken fått mer energi tilbake og hatt dager uten oppkast og mildere kvalme. Begynte på jobb forrige uke men nå har kvalmen og oppkast kommet tilbake igjen. Er uke 14+0. Satser på at 3 uker med ferien gjør susen og vil klare å gå tilbake på jobb igjen samt at kvalmen forsvinner. :shy:
 
Mye bedre nå (16+4), men har fortsatt dager der jeg kaster opp på morgenen. Litt samme her som de andre skriver, må spise hyppig i løpet av dagen.
 
Jeg får nesten dårlig samvittighet av å si at kvalmen min forsvant over natten for ca 2 uker siden, er nå 15+4.
 
Hold ut, det kan bli bedre! Men kanskje en gradert sykemelding hadde vært noe hvis du er så dårlig?
Ja jeg jobber bare gradert.. Ca 50%. Krysser fingrene for at det snart blir bedre for oss. Nærmer meg uke 16 så syntes det er på tide nå
 
Her ble det et helt nytt liv for et par dager siden! Den lammende kvalmen som gjorde at jeg ikke klarte å tenke på annet, og bare klarte å ligge hele døgnet ga seg, og jeg fikk det jeg kan tenke meg er mer normal svangerskapskvalme. Nå kaster jeg opp på morgenen, men rekker å tisse først, må ikke ta i mot det på vei opp av sengen, som tidligere. Kjenner jeg blir uvel og kvalm om jeg ikke spiser litt ofte nok, men nå kan jeg glemme at jeg er gravid i lengre perioder av dagen. Endelig! Hadde ikke forventet det enda, i de tidligere svangerskapene var jeg veldig dårlig til et sted like før OUL.
 
Jeg får oppkast-trang bare jeg ser nedi et toalett, det velter seg inni meg. Jeg er virkelig ikke normal.
 
Jeg får oppkast-trang bare jeg ser nedi et toalett, det velter seg inni meg. Jeg er virkelig ikke normal.
Men toalettet er jo det verste som finnes. Jeg har hilst så han et par ganger selv de siste dagene. Syns du er helt normal, jeg :smug:
 
Fremdeles kvalm, oppkast og svimmel. Uke 15 nå. Er i 100% jobb i Bhg- spyr og brekker meg til enhver tid. :meh: Håper det er over hver dag jeg våkner men neida
 
Blir kvalm om jeg blir for sliten, eller at det grilles i nærheten :sour: blir en bra sommer dette:rolleyes:
 
Back
Topp