Lykke-Li
Forelsket i forumet
Jeg må bare krype til korset og innrømme at jeg er helt utslitt av å være mamma.. Min straks-2-åring er utrolig slitsom (synes jeg da), og jeg kjenner at min tålmodighet er helt oppbrukt. Her inne er det så mange som gir inntrykk av ingenting annet enn idylliske dager preget av rolige, pedagogiske samtaler med barnet, så jeg blir helt i tvil om det er jeg som ikke er skapt for detta eller om dette er et typisk Ninette Carlsen fenomen.. Jeg blir hvertfall utrolig frustrert av at alt er en kamp. Fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg så dreier alt seg om å forhindre at gutten gråter. Jeg går konstant rundt og prøver å forhindre trassanfall og sutring. Det er en kamp om hva han skal spise, hvordan han skal spise, hva han skal ha på seg, når han skal kle på seg etc. Og dette er bare før barnehagen... Og jeg vet at man skal velge sine kamper, men han kan jo ikke gå sulten og naken i barnehagen.. Når jeg endelig kommer på jobb så er jeg helt pumpa. Er dette normalt for en 2-åring? Er det bare å stålsette seg for 4 år med dette? Eller gjør jeg noe feil? Har vi skjemt han bort tro?