Er all revet ost ekte ost?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Mener jeg leste noe på lavkarbo sine sider at en måtte være flink og lese på pakkene med ferdigrevet ost, for ikke alt var ost?

Noen som vet noe om dette, ikke at det er så viktigt for min del, men jeg og en vennine diskuterte dette, og hun kunne ikkje skjønne at det var fakta det jeg sa. Og jeg finner jo selfølgelig ikke dette innlegget igjenn inne på lavkarbo[8D]

ORIGINAL: stolt mamma 2008

hvis det ikke står revet ost på pakken så er det ikke ost,men akuratt nå husker jeg ikke helt hvorfor det er sånn

Var det jeg sa til vennina mi også, men hun ville vite hvorfor. Og det var der jeg datt ut [8D]

Det er et eller annet de lager av....kokosgreier...? Eller er det noe jeg har drømt nå... Men jeg vet helt sikkert at om det ikke står OST så er det ikke det....[:D][:D]

First price og synnøve revet "ost" er lagd av olje. Dermed ikke ekte ost[:)]

her er en fin artikkel om revet "ost"
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1429535.ece

hehe.. deinn diskusjonen har æ hatt utallige gang.. ingen trur mæ!! Men d stæmme - ikke aillt som sjer ut som ost e ost - bl.a. xtra sin topping!![8D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Mener jeg leste noe på lavkarbo sine sider at en måtte være flink og lese på pakkene med ferdigrevet ost, for ikke alt var ost?

Noen som vet noe om dette, ikke at det er så viktigt for min del, men jeg og en vennine diskuterte dette, og hun kunne ikkje skjønne at det var fakta det jeg sa. Og jeg finner jo selfølgelig ikke dette innlegget igjenn inne på lavkarbo[8D]

Ja, vet du ikke det? Hvis det ikke står OST på pakken og innholdsfortegnelsen, så er det ikke ost.

Jepp, husker Norvegia hadde en "artikkel" på revet ost pakkene sine for en stund siden.

De har ikke lov å kalle det ost hvis det faktisk ikke er ost. Kan være laget av olje osv...
Så lenge det står OST (og ikke bare revet, topping, osv..) på pakka skal du være safe [:D]

Det var et innslag om det på FBI eller hjelper deg for en stund siden. De snakket om at noen av de revne "ostene" er soyaprodukter. Se på innholdsfortegnelsen. Inneholder den melk, er det ost, ellers så er det soya.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Ja, vet du ikke det? Hvis det ikke står OST på pakken og innholdsfortegnelsen, så er det ikke ost.

Nei viste ikkje det.
Det ser ut som ost, og det smaker ost. Har alltid trodd det var ost jeg.

Men nå vet jeg [;)]

Det er jo det samme med produkter som familiedeig (for lite kjøtt til å få kalle det kjøttdeig engang, og kjøttdeig er feite greier altså :P), karbis (for lite kjøtt til å få kalle det karbonader). Tror det er noen pølser man ikke får kalle pølser også.

Med en gang noe heter familie-noe-som-helst kan du ihvertfall være temmelig sikker på at du ikke bør servere det til familien din.

Back
Topp