Er 37.9 feber?

Elisemoor

Forelsket i forumet
Målte meg selv nettopp og hadde 37.9, men er dette feber?

Kommer litt an på normaltemp tror jeg. Jeg har normaltemp på 36-36,5, og har vondt i hele kroppen om jeg nærmer meg 38.

Kommer an på hva du ligger på til vanlig. Hos meg er det iallfall feber, men ikke mye [:)]

Vil si du er subfebril [;)] Veldig på febergrensa da, men du kjenner vel litt på kroppen om du merker det. Regner ikke med du hadde målt hvis du følte deg tipp topp [8D]

ORIGINAL: Rullepupp

Hva er normaltemp. din da?

Hehe, godt spørsmål[8D]
så da går det ut på hva din normaltemperatur er? Føler meg iallefall helt forferdelig

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Vil si du er subfebril [;)] Veldig på febergrensa da, men du kjenner vel litt på kroppen om du merker det. Regner ikke med du hadde målt hvis du følte deg tipp topp [8D]

Er helt dau faktisk[8D] det "piper" i hode, ørene verker og halsen er hoven.
Så måtte måle for å sjekke, men da har jeg nok litt feber da

ORIGINAL: Elisemoor

ORIGINAL: Rullepupp

Hva er normaltemp. din da?

Hehe, godt spørsmål[8D]
så da går det ut på hva din normaltemperatur er? Føler meg iallefall helt forferdelig

Om du ikke føler deg bra, så regner jeg nok med at det der er feber ja! God bedring [:)]

jeg har feber da siden jeg har lav normaltempratur og sjelden får veldig høy temp selv om jeg har feber.

ut i fra "gjennomsnittet" så regnes feber fra 37,5 (38 på spedbarn). men noen har jo oppmot 37,5 i normaltempratur og da er det mer riktig å regne fra 38.

ORIGINAL: siljeheleen

Kommer an på hva du ligger på til vanlig. Hos meg er det iallfall feber, men ikke mye [:)]

Nei, 37,9 regnes ikke som feber! på fagspråk så heter det sufebril ( litt forhøyet), men febril( har feber) er man ikke før 38,0 og oppover..

Takk for svar jenter[:)] føler meg helt crap, så vet jeg er syk, men lurte så fælt om 37.9 regntes som feber[:D]

ORIGINAL: Sunniva Julekule

Kommer litt an på normaltemp tror jeg. Jeg har normaltemp på 36-36,5, og har vondt i hele kroppen om jeg nærmer meg 38.

sånn er jeg og frøkna her og, helt ødelagte når vi nærmer oss 38[8D]

Back
Topp