er 2 år for tidlig for "stor jente seng"?

bøllefrøene

Forelsket i forumet
jenta er akkurat 2 år når mini kommer, og jeg lurer på om det er fortidlig å bytte ut sprinkelsenga da?

tenkte at mini kan bruke den, istedet for å kjøpe ny babyseng, også bytter kanskje jenta til storjenteseng 6 mnd senere liksom..

er det for tidlig? hvis man har sengehest?

Hva slags seng har DIN 2 åring? :)

her måtte vi bytte når vesla var 17 mnd, pga hun klatret ut av sprinkelsenga c",)

Leon fikk stor seng når han var 1.5år gammel, men det va my pga bekkenet når jeg gikk med nr 2.
Adrian fikk stor-gutte seng til 2års dagen sin, å det gikk kjempe bra.. veldig fornøyd gutt :))

Vi byttet til stor-seng (vokseseng) da Tulla var like over 2 år, pga nestemann som var på vei...
Funket kjempe fint det, og gikk noen uker før ho skjønte at ho kunne klatre ut av senga selv! Hehe, lå der å ropte på oss og ventet til vi kom å hentet ho i lang tid.

Min gutt var litt over 2 da vi flytta han over i skyveseng, siden lillesøster kommer snart. Det gikk helt fint, og han er fremdeles stolt over sengen sin emoticon

gutten vær fikk stor gutt seng da han var to år. gikk kjempe bra det. å det hadde litt med at han hadde lagt i sånn reiseseng den siste tiden pga vi holdt på å flytte å var på ferie å sånt. å den klarte han å klatre over. å gjerde på grindsenga er vel mer eller mindre like høy. så da var det bedre at han går ut av senga enn detter ut av sprinkelsenga, ut av senga kom han se forsåvidt uansett. men han gikk aldri ut av stor gutt senga si etter vi hadde lagt han!!!!!så her gikk det kjempe greit.

Vi skiftet seng før jul pga. at han klatret ut av sprinkelsenga, han var da 1,5 år. Har en juniorseng far Ikea. Fungerer fint, og har ikke vært noe problem :)

Noen er klar når de er to år, andre ikke.

Jeg ville nok bytta når ungen klatra ut av sengen, så den ikke skada seg.

3 åringen her sover enda i sprinkelsenga, men gjort den om ved å fjerne ene sida og satt på sengehest. Han KAN gå inn og ut, men gjør det ikke!!

Må man så må man bytte, det er vel ingen som uansett kjøper 2 sprinkelsenger.

Her ble jenta mi 2 år og vil få stor seng om ikke lenge, da lillebror blir utrygg å ha i vogga. Hun må jo bare pent ta sengen sin og jeg håper det går bra. Hun får i allefall sengen lenge før lillebror tar hennes seng, så hun ikke føler han stjeler alt ifra henne.Så blir det nok stas med ny stor seng, lampet over sengen osv. så stas må det nok bli:)

Selv var jeg 3 når jeg fikk stor seng og broren min var 2 og det gikk supert.

Tuva er 2år nå, men ligger fortsatt i sprinkle seng... Tenkte vi sku gå over til store seng i sommer :)
Men er absolutt ikke for tidlig å gå over til store seng nå nei :)

dette synes jeg varierer fra barn til barn
med første mi var det for tidlig så vi kjøpte en ekstra sprinkelseng, hun nektet å sove i vanlig seng før hun var nesten 3. mens nr 2 her nektet å ligge i sprinkelsenga fra hun var rett over året.

så se ann din unge

Vi kjøpte vanlig seng til eldstejenta her en mnd før hun ble 2 år. Den har sengehest. Hun har ikke klatret over den en eneste gang! hun ble kjempestolt når hun fikk den nye senga :)

*Prinsessa skrev:
Må man så må man bytte, det er vel ingen som uansett kjøper 2 sprinkelsenger.

Her ble jenta mi 2 år og vil få stor seng om ikke lenge, da lillebror blir utrygg å ha i vogga. Hun må jo bare pent ta sengen sin og jeg håper det går bra. Hun får i allefall sengen lenge før lillebror tar hennes seng, så hun ikke føler han stjeler alt ifra henne.Så blir det nok stas med ny stor seng, lampet over sengen osv. så stas må det nok bli:)

Selv var jeg 3 når jeg fikk stor seng og broren min var 2 og det gikk supert.

Rett over 1 år mellom ungene her og da var det inget annet valg enn å ha to sprinkelsenger du!!

Vi byttet når han var 2. Han elsket den nye sengen.
Har ikke sengehest, men bare en helt vanlig rammemadrass.

Back
Topp