Epost til barn

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hei

Min eldste er 9 år og jeg trenger en epost konto til han.
Ser at Gmail som er den jeg hadde tenkt bruke har 13 års aldersgrense.
Noen som vet om et sted jeg kan opprette det uten den aldersgrensen?

Hei

Hva med Internett leverandøren din? Har du ikke x- antall mail adresser du kan ha?

Gmail kan jo stå på deg og han bruke. Det er ikke noe problem for gmail:)

Last edited:
Gutten min bruker yahoo.no som mailserver. Sto ingenting om aldersgrense (som jeg fikk med meg i hvert fall) da jeg ordnet det for ham. Min e-postadresse står også registrert under kontaktinfo på hans mail. Fungerer veldig greit! Gutten min er 10 år.

Om dere har internett fra telenor/online, så kan du lage mail til de der. Tror de fleste andre internettleverandører har det samme

Hei

Du kan jo lage en uansett, det er det jo ingen som for vite.
Men, jeg blir nysgjerrig; hva skal en 9-åring med email-adresse?

Begge mine fikk Gmail når dæm ble født, jeg sender bilder og videoer og skriver til dem der til dem blir voksne. Litt usikker på om jeg kobla mailene opp mot min eller noe siden det gikk sjøl om dem er for ung?

Det er århundrets kommunikasjons verktøy. Bedre å lære dette like tidlig som å navigere seg igjenom de forskjellige operativsystene. For slike ting skal bli en del av livet. Jeg sier ikke at de ikke skal leke men burde lære å håndtere slike verktøy godt før de kommer på vgs. Er nå min mening

Min fyller ni i år, har epost for å bruke egen konto på PlayStation og telefonen sin. Men det er jo jeg og far som styrer den.
Han sender også mailer til kusiner som bor langt unna.

Mannen her registrerte gmail kontoer til ungene før de 1 år! Hvordan han gjorde det vet jeg ikke men de er nå 6 og 8 år og bruker eposten i ny og ne.

De fikk egen postkonto fordi bror hans satt opp egne adresser på domene tilhørende familienavnet. Disse måtte videresendes til en annen adresse, derfor gmail. De har også egne nettbrett som er satt opp mot denne google kontoen.

Det er århundrets kommunikasjons verktøy. Bedre å lære dette like tidlig som å navigere seg igjenom de forskjellige operativsystene. For slike ting skal bli en del av livet. Jeg sier ikke at de ikke skal leke men burde lære å håndtere slike verktøy godt før de kommer på vgs. Er nå min mening
Jeg kritiserte ikke altså, jeg bare forstår ikke helt behovet.
Mulig det kommer når min lille blir eldre.
Selv hadde jeg ikke e-mailadresse før jeg var 13-14, og jeg klarte jo å sette opp alt slikt selv, men vi brukte det ikke til noe nyttig, men så er jo det 100 år siden. :P

Kjekt å ha om man har egen mobil. For å registrere seg for å laste ned apper
Hehe, det er nok bare jeg som er "utdatert," for jeg skjønner ikke hva en niåring skal med smarttelefon heller. :P
Telefon, ja, men kun til å ringe og sende meldinger til foreldrene hvis noe skjer.
Jeg er vel bare teit, for hadde min sønn vært 9 år, hadde jeg sikkert falt for presset jeg også.
"ALLE andre har smarttelefoner, jeg MÅ ha det jeg også!" -Ok da. :P

Hehe, det er nok bare jeg som er "utdatert," for jeg skjønner ikke hva en niåring skal med smarttelefon heller. :p
Telefon, ja, men kun til å ringe og sende meldinger til foreldrene hvis noe skjer.
Jeg er vel bare teit, for hadde min sønn vært 9 år, hadde jeg sikkert falt for presset jeg også.
"ALLE andre har smarttelefoner, jeg MÅ ha det jeg også!" -Ok da. :p
Min eldste skal arve min gamle smarttelefon når jeg bare har fått tømt dem.
En av de tingene han trenger den til er å ha bussbilletten han skal bruke til og fra skolen på den

Jeg kritiserte ikke altså, jeg bare forstår ikke helt behovet.
Mulig det kommer når min lille blir eldre.
Selv hadde jeg ikke e-mailadresse før jeg var 13-14, og jeg klarte jo å sette opp alt slikt selv, men vi brukte det ikke til noe nyttig, men så er jo det 100 år siden. :P

Mm på skolen i dag skjer mye av kommunikasjonen mellom lærer og elev på skole platformer. Som er genialt slik at elev kan spørre lærer etter skole tid om hjelp. Osv. Hadde ikke vært borti det selv før jeg gikk siste året på vgs.

Jeg er noe eldre en deg. Men forsatt hadde jeg egen email da jeg var 9:) den var ikke akkurat aktiv da Internett ikke var alle mans eie. Men ser at barna i familien vår bruker mail ganske aktiv den yngste er nå 8 år og nettopp begynt å skrive mail til oss:)

Mm på skolen i dag skjer mye av kommunikasjonen mellom lærer og elev på skole platformer. Som er genialt slik at elev kan spørre lærer etter skole tid om hjelp. Osv. Hadde ikke vært borti det selv før jeg gikk siste året på vgs.

Jeg er noe eldre en deg. Men forsatt hadde jeg egen email da jeg var 9:) den var ikke akkurat aktiv da Internett ikke var alle mans eie. Men ser at barna i familien vår bruker mail ganske aktiv den yngste er nå 8 år og nettopp begynt å skrive mail til oss:)

Ja, det stemmer jo, vi hadde "It's learning" på skolen hos oss.
Flott at de har utvidet det til hele skolesystemet da, så man slipper meldingsbøker, lapper i alle retninger osv. :)

Jeg ser jo at jeg er utdatert, og bare må "get with the program." ;)

Min eldste skal arve min gamle smarttelefon når jeg bare har fått tømt dem.
En av de tingene han trenger den til er å ha bussbilletten han skal bruke til og fra skolen på den

Så det hjelper ikke om jeg tviholder aldri så mye på den lille gutten min, og nekter ham å bli stor og selvstendig?
Søren, der gikk den planen i vasken, hehe.. ;)

Jeg skjønner det er mange bruksområder jeg ikke har tenkt på at kan være nyttige, og sønnen min har jo faktisk alt arvet en gammel smarttelefon av meg, selv om den ikke funker, hehe.. ;)

Back
Topp