eple m/ skall i bhg??

Lillemumma*KL

Forumet er livet
jeg ble lit sjokka da j henta sønnen min på 1 år og 10 mnd i bhg på tirsdag...
de satt å spiste frukt å han hadde fått servert et halvt eple med skall...

jeg synes det er litt skummelt jeg da... han har jo bare fire jeksler å tygge med, tygger jo ikke akkurat m fram tenna... tenk om han får i seg en diiiger bit da, huff.... skallet er jo ofte veldig seigt..!

veit ikke om j synes det er greit eller om jeg skal si ifra....

hva synes dere...? hva ville dere gjort om det var ders barn?

ORIGINAL: ~Rosinbolla~

jeg syns ikke d er så ille jeg...regner med de følger med og ungene må jo lære å tygge skallet også!
så jeg hadde ikke reagert på om Sara har fått eple med skall!!!!

ja jeg er litt usikker... lot han få det hjemme i går, bare for åse hvordan d gikk, og han tygger veldig godt...

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

jeg syns ikke d er så ille jeg...regner med de følger med og ungene må jo lære å tygge skallet også!

ja jeg er litt usikker... lot han få det hjemme i går, bare for åse hvordan d gikk, og han tygger veldig godt...
har han vist missnøye med d eller vaskeligheter med å tygge så hadde de nok tatt vekk skallet..
- er jo d samme med brød med skorpa og, de må jo lære seg å spise den og!

jada, men epplebiter er litt lettere å sette fast...
og broren til sambo holdt på å dø av det da han var liten, derfor er jeg litt ekstra skeptisk til det....

Jeg hadde ikke reagert.. Nå er jo ungen din snart 2 år også.. Sebastian er 14 mnd og spiser fint både skorper og skinnet på epler.. Så lenge du prøvde hjemme og det gikk bra så ville jeg ikke ha bekymret meg.. Må bare si at sebastian har bare 8 fortenner.. Men utrolig hvor flink de er til å dele maten opp i munnen selv...

Jeg har gitt jenta mi på 1 år og 8 mnd, eple med skall.

Ofte så skreller jeg, men gir også med. Så hun får øvd seg. HUn takler det, men ikke mye, etter noen biter av eplet så blir hun lei skallet og tygger det, og spytter det ut i skåla. 

Ungen din er eldre enn min.

Enig :)

Jeg hadde ikke reagert - jenta mi på 18 mnd spiser eple både med og uten skall.

hjemme skreller vi ikke eplet, men de gjør det i bhg.  Hun var ganske så liten når jeg sluttet å ha skallet på, de må jo lære det også[:)]

Jeg sa i fra i bhg at de måtte skrelle eple hvis R skulle spise det,, for en gang jeg henta han så satt jeg å kledde på han, plutselig begynner han og haste å bryter seg, og gulpa opp masse skall.. og da mener jeg store biter med skall... han har 2 jeksler, går jo ikke ann å tygge skall da.. og det mener jeg bhg burde vite! Så jeg sa i fra!!

johanna er ikke fullt halvannet år, og hun får eple med skall av meg... ser ikke helt problemet jeg så lenge hun klarer å tygge det... å sette i halsen kan de gjøre like lett uten skall (og med all mulig mat), så det orker jeg ikke å gå og bekymre meg for

Back
Topp