Epilepsi

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hei.

Er det noen her som har gått på lamictal og født før?
Hvordan gikk da nedtrappingsfasen etter fødsel?

Livredd for å få anfall nå. :sad010
Hun er 1 uke nå, og jeg er alene med hun, så er redd for nedtrappingingen går for fort.

Jeg går på Lamictal, men ikke mot epilepsi. Har født før og ikke trappet ned dosering verken før eller etter. Men man bruker kanskje medisinene på en annen måte mot epilepsi, slik at det er nødvendig å redusere bruken?

Jeg går på Lamictal, men ikke mot epilepsi. Har født før og ikke trappet ned dosering verken før eller etter. Men man bruker kanskje medisinene på en annen måte mot epilepsi, slik at det er nødvendig å redusere bruken?
Mange må øke dosen i svangerskapet siden det da ikke går like mye i blodet pga hormoner (tror jeg). Så jeg økte mye i svangerskapet, og må nå trappe ned til min opprinnelige dose som før svangerskap.

Mange må øke dosen i svangerskapet siden det da ikke går like mye i blodet pga hormoner (tror jeg). Så jeg økte mye i svangerskapet, og må nå trappe ned til min opprinnelige dose som før svangerskap.
Åh, sånn å forstå! Håper det ordner seg og at du får god oppfølging fra legen underveis!

Hei.
ser dette er gammelt innlegg.
Jeg er førstegangsgravid, epilepsi ( merker ingenting til sykdommen nå) gått på keppra siden starten av året og ifølge nevrologen høres alt positivt ut og hun beroliger meg at jeg ikke skal overtenke og at fødsel og tiden etter vil gå fint.
På kontroller synes jeg de prater mye om at jeg må ha epidural under fødsel pga epilepsi enda jeg ikke vil ha det, har ikke hatt krampeanfall siden 2010 og personlig tror jeg ikke fødsel/smerter kommer til å trigge det.
Hvordan gikk fødsel for deg/dere med epilepsi? Ble det epidural eller gikk det fint uten? Hvordan er barseltiden hvor kanskje søvnen blir helt ødelagt ?:hilarious::hungover:

Back
Topp