Epilepsi hos katt?

Bambino2012

Andre møte med forumet
Er det noen som har eller kjenner en katt med epilepsi?
Vår ene katt fikk et forferdelig anfall i helgen..
Jeg lå å sov og våknet av et brak, trodde de reiv ned noe så jeg hoppet opp.
Når jeg kom ut i stuen var alt som det skulle men den ene katten lå på kjøkkengulvet og hadde anfall.
Han var stiv og ikke å få kontakt med..dette varte i noen minutter
Etterhvert våknet han og plutselig hoppet han opp med stive ben og slo bust, freste, morret og mjauet høyt og ekkelt..
Jeg har aldri vært redd han før men nå var han blitt en villkatt, var helt svart i øynene..
Han ble til slutt seg selv og jeg fikk hasta til dyrelegen. Der sjekka han alt og sa at han mest sannsynlig hadde epilepsi.
Derfor vil jeg vite hvordan det er og ha en katt med det. Får ikke medisin mot det før han har hatt 3 anfall i løpet av en mnd. Men håper ikke han får flere fr det var en jævlig opplevelse..
De gutta er jo sønnene våre, klarer ikke tanken på å miste de[:(]
Det ble litt langt det her men håper det er noen som vil svare meg på dette
Takk[:)]

Uff,det var jo en ekkelt opplevelse du hadde.Men hvis det blir at pusen får flere anfall så blir han satt på med og jeg vil tro det vil hjelpe.De kan jo få anfall fordet men ikke så mange vil jeg tro.. Er ikke nødt til å miste pusen din fordet,så lenge de får med så kan de leve et normalt liv Håper pusen din har det bra og at dette vil ordne seg..har selv en pus og er så gla i han..dette skal gå bra

Har ikke opplevd katt med epilepsi, men bikkja til onkelen mi hadde det. Jeg var bare lita, men husker godt at hun ble "borte" og tissa på seg. De måtte avlive henne, men jeg var så lita at jeg ikke husker helt om e. var grunnen. [&:] Håper det går bra med pusen din! [:)] Forferdelig når det blir noe med dyrene. [&o] (Hunden vår hadde hjernehinnebetennelse i fjor, gikk nesten med).

Takk for svar og oppmuntringer[:)]
Man blir jo så ufattelig glad i dyrene sine og når vi ikke har barn så blir de det:)
Godt å høre at de kan leve ok med medisiner..men håper jo selvfølgelig at vi slipper flere anfall.
Hvilken katt har du da? gammel?
Jeg er helt gærn etter katter eller egentlig alle dyr..
Trist å høre om hunden din, går det bra med den nå?
Hvordan syk ble den når den hadde hjernehinnebetennelse? for d.legen sjekket for det og skjønner du..
Klarer ikke helt å slå meg til ro..

Back
Topp