Epilepsi barn

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
er det noe man kan vokse av seg? Har en "diskusjon" her., gjelder et barn på 8 år.. Med droppanfall.. Tidligere kalt grand mal anfall.

Når jeg googler så ser jeg at tidligere kalt petit anfall kan man vokse det av seg (anfall hvor man mister litt kontakt / faller ut )

Noen som vet om man som barn kan vokse av seg " grand mal" ?

Har en voksen i familien min som hadde epilespsi som barn med anfall, og har vokst det av seg. Ikke hatt det i voksenlivet i det hele tatt. Men epilepsi er komplekst, det beste er å ta en prat med nevrolog. :)

Har en voksen i familien min som hadde epilespsi som barn med anfall, og har vokst det av seg. Ikke hatt det i voksenlivet i det hele tatt. Men epilepsi er komplekst, det beste er å ta en prat med nevrolog. :)

Ja, gjelder ikke mitt barn :) men har en diskusjon her med min niese (hun har også epilepsi ).

Og fant ikke ut om man kunne vokse av seg grand mal anfall., vet at man kan vokse av seg petit mal anfall :)

Niesen min har vokst av seg alle typer anfall, var veldig plaget med både petit mal og grand mal som barn. Hun er 23 og har vært uten medisiner i mange år. :)

Man kan vokse av seg alle typer epilepsi. Eller - det vil si, man blir anfallsfri, men diagnosen vil fortsatt alltid være der. Jeg fikk mitt første anfall da jeg var 5 år, også gikk det i dvale etter en stund. Fikk det igjen da jeg var 14/15. Har gått i dvale igjen nå. Vært anfallsfri i 6 år:)

Back
Topp