Epilepisi, 3 år og Keppra

lillesolstrålen

Blir kjent med forumet
Min aktive 3-åring har fått diagnosen epilepsi etter sjeldne, men langvarige anfall (ikke kramper, men stivner og besvimer i alt fra 20-45 minutter). Ingenting er påvist på ulike typer eeg, men han har fra han var 1,5 år hatt 4 slike anfall sammen med sykdom (først antatt feberanfall).

vi startet på keppra for 4 uker siden og har merket få bivirkninger. Den verste er manglende søvn og trøtthet, og jeg synes så synd i han. Dette blir en slags evig spiral, for selv om han sovner rundt klokken 7, står han opp klokken 5. Blir fort trøtt og dermed overtrøtt i løpet av dagen (han nekter å sove mer i bhg). Når han blir overtrøtt (fra ca kl 13-14), blir han impulsiv og har en indre uro. De dagene han sover 11,5-12 timer, opplever han ikke dette og virker mer i balanse. Dermed er jeg overbevist om at disse hyperaktivitetsignalene handler om manglende søvn, og ikke er i seg selv en bivirkning av medisinen. Men gutten har det ikke bra, helt forferdelig vil jeg påstå, og jeg lurer på hva vi kan gjøre for han. Noen erfaringer med Keppra?
 
Vi har akkurat begynt utredning av vår 4 åring, fant du noen å snakke med?
 
Back
Topp