epikrise etter akutt section..

hope<3

Elsker forumet
Noen som har fått epikrisen fra sin fødsel ? Venter i "spenning" på min :P
Noen som vet noen lunde hva som står i disse?

Jeg fikk ikke det. Fikk ikke noe etterpå jeg.

LittleMonkey skrev:
Får ikke alle det da? 

Ikke hvis man ikke spør etter den. Sånn var det iallefall da jeg fødte. Og man måtte betale.

Jeg fikk ikke epikrisen, men partogrammet. Der sto det ikke så mye egentlig, fikk bare se framgangen på fødselen, antall rier og hvor sterke/lange de var, hva slags medisiner jeg fikk under fødselen.

Jeg bestilte alle papirer etter fødsel... der var det notater fram til det ble bestemt ks, og så var det ikke noe mer før etter han var "født"... :/  Sto i grunn passe lite.

Kl: XX  kommet inn
Kl: XX bestemt KS
Kl: XX gutt, 53cm, 4160g

mer eller mindre.. skuffa. :P

©Smartass skrev:
Jeg bestilte alle papirer etter fødsel... der var det notater fram til det ble bestemt ks, og så var det ikke noe mer før etter han var "født"... :/  Sto i grunn passe lite.

Kl: XX  kommet inn
Kl: XX bestemt KS
Kl: XX gutt, 53cm, 4160g

mer eller mindre.. skuffa. :P

Da har du ikke fått sluttnotatet fra selve operasjonen. Der skal det stå nøyaktig hva de gjorde og hva slags utstyr de brukte. Det står jo på fagspråk, så er ikke slik at alle skjønner det uten litt forklaring. Men det skal uansett stå pinlig nøyaktig hva kirurgen gjorde.

Føler meg passe dum jeg da, men hva er det? "sammendrag" fra fødselen? Kan man spørre legen om å få det, eller må man snakke med sykehuset?

Jeg fikk det fra første KS og med andre vanlig fødsel :)

På den på ks står det hvor lang navlestreng er, om morkaka , smerte stilliende, hva vi snakka om på samtalen, hva legen sa, om såret osv.. Det samme på den andre også. :) Har de i skapet :) 

Takk for svar jenter =) Da vet jeg iallefall litt hva jeg kan forvente =)

Fikk den uten å spørre, hele greia....

ja jeg har fått min og ba legen på etterkontrollen gå igjennom den og forklare de medisinske begrepene. jeg var bevisstløs før inngrepet og i koma etterpå så ville få informasjon om hva som ble gjort med meg. det stod egentlig bare hva som ble gjort, noen klokkeslett og hva jeg fikk av medisiner og hvor mye.

Back
Topp