Epidural

Hvordan jeg kan vite det? [8|]
Vel, jeg merket INGEN ting, hverken på kroppen eller riene. Legen var inne flere ganger og trykkte på den maskina, men den hadde NULL effekt på meg.

ORIGINAL: lille nupp

de funka hos meg..

genialt hjelpemddel

hvorfor ha mere vondt enn man behøver når man ikke "må"[:D]

Enig så enig!!!!

Den hjalp som i at jeg fikk en liten pause fra smertene.. Men så satte de dryppet på for fullt etter en liten stund,med rier som haglet på meg,og da hadde jeg enda mye vondere enn hva jeg hadde før jeg fikk den epiduralen... men er EVIG glad for den pausen jeg fikk, for da hadde jeg holdt på en good stund og var på nippet til å gi opp[:-]

fordi den funket som bare fy i halvannen time, før den sluttet totalt å fungere og riene hamret på verre enn noengang før! ingen effekt!

ORIGINAL: Line Lavendel

ORIGINAL: *bølla*

Under første fødsel virket ikke epiduralen. Det vet jeg, fordi jeg har fått epidural ved senere fødsler også og det var himmelen i forhold.

Men ingen fødsler er like, og kanskje du hadde mye værre rier første gangen? Hehe..utrolig hva man skal tenke på[:D]

Hadde mye værre rier under 3. fødsel enn det jeg hadde under første, fordi babyen lå feil og det var andre komplikasjoner i tillegg[&:]. 
Under 4. fødsel var de mer intense, men mer effektive. Hadde heller ikke epidural under 4. fødsel[8D].

Måtte ha epidural pga seteleie og den tok riene. De merka jeg ikke lenger i det hele tatt og var helt lamma nedentil. Merka ikke de dreiv å rota oppi der hver gang de skulle sjekke eller sette kateter.

Merka heller ikke pressriene, så syns det var vanskelig å presse når jeg ikke hadde pressetrang.

Men merka godt hennes vandring nedover og da hun presset seg ut gjorde det sinnsykt vondt. Disse smertene tar visstnok ikke epiduralen.

Jeg skjønner poenget ditt, jeg vet jo ikke hvordan fødselen hadde vært uten epiduralen...

Jeg følte den hjalp i 10 min eller noe, så ble riene bare verre. De satte drypp også, men jeg husker ikke helt når de gjorde det. Jordmora kommenterte også etterpå at spiduralen ikke hadde funka på meg...

Fordi jeg hadde så jævlig ondt at jeg seriøst ville ha en sprøyte så jeg sovnet og aldri mer våknet.

Virket andre gang jeg fikk påfyll.. og det var SÅÅÅÅÅÅ digg.. merket ikke at jeg hadde rier.. men så det på den skjermen [:)] Men fikk bare nyte freden i ca 1 time så var virkningen borte igjen [X(]

Men ETTER fødselen så var jeg helt lam fra hoften og helt ned på, bare på høyre side.. og det var jeg i nesten 2 døgn [:-]

ORIGINAL: Oreio

Hvordan jeg kan vite det? [8|]
Vel, jeg merket INGEN ting, hverken på kroppen eller riene. Legen var inne flere ganger og trykkte på den maskina, men den hadde NULL effekt på meg.

Det var bare ett spørsmål altså[:-]

Back
Topp