Epidural

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Flere som har vondt i ryggen etter epidural? Lenge etter fødsel? Ganske langt nede i ryggen...

Jeg synes det var mere ubehagelig, følte meg som ei gammel kjerring fordi det var ekkelt i ryggen etter epiduralen :p

Sniker fra mai: Jeg husker jeg hadde veldig vindt lenge etter førstemann. Tror det gikk 2 uker før det ga seg:/

Hadde ubehag et par uker jeg også, med smerter on jeg tok på der nåla hadde vært...

Hadde vondt jeg også, men det gikk veldig fort bort, etter 2-3 dager. Tror var litt heldig med det men det var ubehagelig :P

Har ikke merket noe etter epiduralen jeg.

Jeg merket heller ikke noe særlig etter epiduralen. Var blå rundt der slangen stod og kanskje litt øm den første dagen, men ikke vondt... Tror jeg var veldig heldig... Har hørt så mye negativt om både problemer med å gå, at riene vil dabbe av og fødselen drøye, mulig spinal hodepine osv... Merket ingenting av det, og ville ikke tenkt meg om to ganger for å ta den igjen ved behov :)

Jeg merket heller ikke noe særlig etter epiduralen. Var blå rundt der slangen stod og kanskje litt øm den første dagen, men ikke vondt... Tror jeg var veldig heldig... Har hørt så mye negativt om både problemer med å gå, at riene vil dabbe av og fødselen drøye, mulig spinal hodepine osv... Merket ingenting av det, og ville ikke tenkt meg om to ganger for å ta den igjen ved behov :)
Jeg fikk beskjed på sykehuset at det har litt å si hvor man setter epiduralen; jeg hadde lite effekt av den med førstemann, men den fungerte perfekt for 4 uker siden.

Jeg har heller ikke merket noe utover de første 2-3 dagene hjemme.

Jeg fikk beskjed på sykehuset at det har litt å si hvor man setter epiduralen; jeg hadde lite effekt av den med førstemann, men den fungerte perfekt for 4 uker siden.

Jeg har heller ikke merket noe utover de første 2-3 dagene hjemme.

Ja kan vel variere fra person til person og gang til gang. Jeg hadde god effekt av den også. Hadde hatt rier ikke sovet på to døgn da jeg fikk den. Tok smertene godt og jeg fikk sove, men virket ikke lenger når pressriene kom :)

Hm.. Har d liksom i halebeinet.. Han stakk feil en gang i beinet sa jordmor, mn kan vel være øm etter fødsel også i halebeinet :)

Hm.. Har d liksom i halebeinet.. Han stakk feil en gang i beinet sa jordmor, mn kan vel være øm etter fødsel også i halebeinet :)

D var jo veldig langt ned du kjenner det... Tenker jeg hadde villa tatt en telefon til de om d er veldig vondt eller de ikke forsvinner om et par dager... :-)

Har aldri hatt epidural, så kan ikke svare mtp det. Men med første hadde jeg veldig vondt i halebeinet i mange uker etterpå... Fikk forklart at det sansynligvis var brist i halebeinet som gjorde det. Styrtfødssel...

Back
Topp