Epidural

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Mener å ha lest at epiduralen går ut av kroppen når pressriene begynner, stemmer dette? Blir ikke overgangen utrolig stor til de vonde pressriene da? Har sett på fødeavdelingen at noen fødte med epidural, og da kjente de ikke pressriene, så det var vanskelig å vite når de skulle presse, men det må kanskje ha vært noe spesielt?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde epidural under pressriene. Men den førte til at riene ble litt svake, så da fikk jeg riefremksllende også. Dette var en veldig spesiell fødsel da, så hva som er vanlig vet jeg ikke.

Jeg ble ikke bedøvd av epiduralen der nede, den funket på riene på magen men ikke når jeg skulle presse. Jeg hadde ikke pressrier da, selv om jeg fikk riefremkellende. Vet ikke om det var pga at jeg ble satt i gang eller hva det var. Men nøler ikke med å ta epidural igjen :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg ble også satt i gang, men mener å huske at jeg hadde pressrier. Men de hjalp ingenting da :/

Jeg hadde epidural, fornøyd med den. Kjente nedpress siste tiden før jeg fikk presse aktivt. Jordmor satte meg mer oppreist for å få litt tyngdekraft til hjelp. Husker ikke om jeg kjente så mye pressrier, men husker jordmor stod ved siden av meg (var div leger "der nede") og "hjalp" meg med når jeg skulle presse, funket bra :) Nå skal det sies at jeg var VELDIG motivert for å presse, de truet med ks før fødsel, noe jeg ikke ønsket :) Litt usikker, men lurer på om de stoppet tilførsel av epidural på slutten..?

Høres litt rart ut å presse uten å kjenne presset..? Vanskelig å presse da?
Jeg får ikke bestemt meg for eller imot epidural jeg..

Mener å ha lest at epiduralen går ut av kroppen når pressriene begynner, stemmer dette? Blir ikke overgangen utrolig stor til de vonde pressriene da? Har sett på fødeavdelingen at noen fødte med epidural, og da kjente de ikke pressriene, så det var vanskelig å vite når de skulle presse, men det må kanskje ha vært noe spesielt?!

Vet du, det husker jeg ikke. Tror den gikk ut:P mi var stjernekikker så hun stod fast. Plutselig løsnet hun og jeg kjente hvordan hun skle ned i bekkenet mitt før jeg begynte å presse.

Sent from my GT-P1000 using BV Forum mobile app

Jeg kjente pressriene når jeg hadde epidural med begge mine. Med hun siste så funka epiduralen kun på den ene siden. Men det er noen som blir så bedøvd at de ikke merker pressriene og da skrur de av pumpa. Jeg skal ha epidural denne gangen å. Jeg er veldig glad i den :p

Høres litt rart ut å presse uten å kjenne presset..? Vanskelig å presse da?
Jeg får ikke bestemt meg for eller imot epidural jeg..

Husker litt vagt, var vel sliten og litt mye inntrykk. Men jeg tror ikke jeg kjente riene slik man ser enkelte gjør på tv.. Det gikk helt fint, brukte 30 min.. :) jordmor telte ned fra ti tror jeg når jeg skulle presse.. Selv om du ikke kjenner riene pga epidural, så er de der.. :)

Jeg har veldig lyst til å ha epidural, siden fødsel er VONDT.. Er det noen som har negative erfaringer med epidural?

Jeg måtte ha epidural for å få gang på riene, riene stoppet opp og dermed skrudde de ned epiduralen og økte dryppet. Noe som hjalp på alt mulig annet enn smertene :P *grøsse*

Jeg har veldig lyst til å ha epidural, siden fødsel er VONDT.. Er det noen som har negative erfaringer med epidural?

I det jeg fikk epidural så ble jeg låst til sengen (eller benken!). Fikk ikke bevege meg og fikk kun ligge på rygg (kunne til nøds få sette meg opp).

Skal sies at jeg også fikk drypp og at det ble ett rotterace mellom epidural og drypp.

Husker liksom bare at jeg lå der fastlåst med masse ledninger. Fødselen ble veldig teknisk!

Epiduralen kom ganske tidlig da, pga svangerskapsforgiftning. Kan være jeg fikk den før det begynte å gjøre ordentlig vondt, men min fødsel ble hverfall bare nedoverbakke etter jeg fikk epiduralen

En fødsel oppleves veldig forskjellig, så jeg tror kanskje det er litt tidlig å bestemme seg nå ;) jeg fødte helt uten bedøvelse og var kun et par rier jeg husker som "slitsomme" ellers opplevde jeg veldig lite smerte. Det er fort gjort å bli litt skremt av all ropinga man ser på tv! Man må bare ta det litt som det kommer, noen får kjempevonde rier, mens andre får litt lettere rier :) det er mange måneder igjen å bli klar for en fødsel!

Det hørtes fantastisk ut da.. :)

Jeg har vært igjennom en fødsel, og jeg syns d var grusomt.. :p Derfor jeg lurer på om j skal ha epidural nå.. Men j syns d virker som de som får epidural får lenger fødsel, og mer teknisk som beskrevet over..

Når eg hadde den så virket den under pressriene og!

De skrudde ned min rett før pressriene slik at jeg skulle kjenne de, men husket at jeg var litt usikker på om noen av de var pressrier :p jeg hadde også drypp, men epiduralen fungerte kjempe fint her selv om de skrudde opp dryppen så mye de kunne. Jeg hadde også tusen ledninger så kunne ikke bevege meg så mye, men det gjor ikke så mye så lenge epiduralen gjor jobben sin :D
Jeg anbefaler epidural til førstegangsfødende om fødselen drar ut , man blir fort sliten av alle de riene.

Back
Topp