Epidural

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Noen som tok det under fødselen?
Det gjorde jeg denne gangen..... Var ca 4cm da, og hun var ute akkurat 1 time etterpå.
Gikk fort..

Men, lurte på om noen andre fikk blodtrykksfall? Skikkelig ekkelt,måtte stoppe opp og legge meg ned...Kjentes ut som om jeg besvimte..
Men, da fødselen var ferdig så skulle jeg opp å gå og flytte meg over til en annen seng....
Men, da sviktet høyre benet mitt, og jeg kunne ikke gå selv på 6 timer!!! Syntes det var lenge..

Andre som opplevde dette ?

Jeg mistet helt følelsen i det ene benet denne gangen. 
Gjorde kanskje det sist også, men da endte det i keisersnitt og dosen ble naturligvis skrudd opp veldig mye. Lå da lenge på oppvåkning og var ikke oppe og gikk på lang tid. 
Usikker på når følelsen kom helt tilbake denne gangen, men jeg klarte å gå fra fødselssengen, til dusjen og til vanlig seng etter å ha blitt sydd, men måtte ha god hjelp for å klare det :p 
Fødte kl 00.44 og klarte selv å gå på do i 3-4-tiden på natten, selvom jeg fortsatt var veldig nummen.

Ekkel følelse hehe..Var ikke klar over at det kunne skje jeg....
Jeg måtte nærmest hinke, og fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte gå alene eller reise meg opp selv...Det gikk uansett ikke :)

Mannen måtte hjelpe meg hele tiden her....;S Men, da er det visst vanlig da?:)

Ja det virket ikke som at noen reagerte på at det skjedde med meg, hvertfall =) 

Ja jeg fikk epidural kl 3 om natta. Og det føltes helt fantastisk i en time. Da sluttet den å virke i høyre fot. Så skrudde de opp epiduralen og venstre fot ble mer og mer borte. De prøvde å justere det kateteret inn i ryggen så den skulle virke i begge beina, men fikk det ikke til. Jeg fødte kl 12:26 så hadde veldig vondt veldig lenge, i høyre side vel og merke. Men jeg klarte helt fint å gå etter fødselen. Litt støtte fikk jeg jo, men det gikk bra. Var værre underveis i fødselen med den venstrefoten :p

jeg tok epidural og fikk et blodtrykksfall under fødselen.. + at jeg måtte bli støttet på hver sin side på vei inn til badet, beina var helt gele!

Jeg fikk epuderal på 4 cm :) og mistet TOTALT følelsen i begge beina....kjentes ikke ut som mine føtter! Måtte få tømt blæren ved hjelp av kateter, siden jeg ikke kunne bevege meg noe særlig....men til gjengjeld på kjente jeg ikke noe som helst resten av fødselen som tok litt tid :/ (fikk epuderal mellom19.00 og 20.00, etter å ha vært på sykehuset i nestn 24 timer) Jeg fikk henne halv 11 på kvelden så jeg sov hele natten etterpå, men beina føltes enda litt rar dagen etterpå...fikk også litt blodtrykksfall, men ikke noe ekstremt...

Rakk aldri å få :/ Kom så langt som å sette veneflon..

Tok epidural sist gang, og da mistet jeg også følelsen i høyre bein. Visste jo ikke dette før jeg reiste meg, så jeg deiset i gulvet... Klarte heller ikke å tisse på egen hånd etterpå... Denne gangen fikk jeg ingen ting og kom meg mye fortere etterpå.

Ja,det går litt fortere å komme seg etterpå:)
Men,litt deilig å slippe de vondeste riene hehe....
Hvordan går det med lillejenta 09_2012 <3 ?:D

Back
Topp