Epidural!!

Mi ( nr 2 på vei)

Glad i forumet
Noe her som har hatt det før?
Jeg fikk epidural forrige gang, men følte igrunn ikke den hadde noe virkning på meg, etter epiduralen var satt måtte jeg på do å tisse, fikk beskjed av jordmor at jeg ikke kunne opp å gå nå, beina mine ville svikte, så hun ba meg tisse i sengen, jeg ble bråhissig husker jeg , og nektet plent å  tisse i sengen, så jeg gikk på do, jordmor var ganske overrasket over at jeg gikk.. Er så mange jeg snakker med som sier at man blir "lam" i beina..

Hvordan fungerer egentlig den epiduralen???

Jeg fikk epidural sist. Jeg var oppe å gikk jeg med prekestolen, så kroppen her visnet ikke gitt

visnet ikke her heller, men jeg ble høy som pokker.. hehehe.. lura ut av meg masse masse rart ja!!!*flau*

eneste jeg ble høy på var lystgassen, synes ikke smerten forsvant i det hele tatt etter e fikk epiduralen, så her ble lystgassen flittig brukt.. :)

Husker det ene draget jeg tok av lystgassen, da følte jeg at jeg lå å svevde midt i rommet...

e kjente ingen effekt av lystgassen, tok meg 2 "trekk" og hyla etter epudiralen! hehehe

rart det er så forskjell, jeg brukte lystgassen så mye at mannen spurte flere ganger om riene var så lange, jeg nei, da sa han at jeg måtte jo ikke bruke den da, og da ble jeg rimelig forbanna, var meg som hadde vondt.. hehe... Var ganske hissig et par ganger ja..

Jeg fikk epidural, og ble følelsesløs i beina. Det ble satt kateter på meg flere ganger, fikk ikke til å tisse eller noe. Men det syntes jeg var helt greit. Fikk vel følelsen igjen en times tid etter fødselen.

Lystgassen, derimot, funka ikke i det hele tatt. Tror de måtte ha gitt meg skikkelig utblanda lystgass. Da jeg studerte i Amsterdam, var det ofte lystgassballonger med ren lystgass som ble sendt rundt på fest. Da skulle man ta noen dype drag, holde i lungene, og så ble man svært lattermild og høy på lykke i nesten ett minutt, før alt var vanlig igjen. Dette ble også solgt på gata, på festivaler og slikt, og i flere butikker. Tror altsåikke det kan ha vært ren lystgass jeg fikk på føden, det "smakte" mest som gammel luft.

Fikk epidural under første fødsel. Var grusomt! Mistet ikke førligheten i kroppen eller noe,  men mistet jo hele kontrollen på kroppen og fødselen. Alt ble så medisinsk liksom. Var grusomt, og skal ADLRI ha epidural igjen. ALDRI!

Lystgassen er jo viktig at man gir en sjanse, det vil si mer enn to trekk liksom, da får den ikke tid til å funke.

Jeg sverger til lystgass og akupunktur. 
ALDRI ALDRI AAAALDRIIII mer epidural, det var jo som å pines. 

smorfen skrev:
e kjente ingen effekt av lystgassen, tok meg 2 "trekk" og hyla etter epudiralen! hehehe

Må gi lystgassen mer sjangs enn det før den virker optimalt ;)

angara skrev:
Jeg fikk epidural, og ble følelsesløs i beina. Det ble satt kateter på meg flere ganger, fikk ikke til å tisse eller noe. Men det syntes jeg var helt greit. Fikk vel følelsen igjen en times tid etter fødselen.

Lystgassen, derimot, funka ikke i det hele tatt. Tror de måtte ha gitt meg skikkelig utblanda lystgass. Da jeg studerte i Amsterdam, var det ofte lystgassballonger med ren lystgass som ble sendt rundt på fest. Da skulle man ta noen dype drag, holde i lungene, og så ble man svært lattermild og høy på lykke i nesten ett minutt, før alt var vanlig igjen. Dette ble også solgt på gata, på festivaler og slikt, og i flere butikker. Tror altsåikke det kan ha vært ren lystgass jeg fikk på føden, det "smakte" mest som gammel luft.

Tidligere kunne man kjøpe patroner til soda stream på bensinstasjoner som inneholdt lystgass og hadde den effekten ;)

Mistet ikke bevegeligheten, men følte heller ikke at epiduralen hadde noen virkning. Var like vondt likevel.

Jeg fikk den for seint og ikke pga. smerter men svangerskapsforgiftning og høyt BT. Den hjalp ikke på smertene men både JM og sambo sa den hjalp på den måten at jeg slappet av mellom riene (var så sliten at jeg sovna :-/) Jeg vil ha det denne gangen også om det blir slik, men vi får se hva som skjer. Denne gangen har jeg snakket en del med min samboer om hva jeg vil :-) Så han kan svare for meg.

Jeg hadde epidural ved førstemann og vil definitivt ha det igjen denne gangen. Fikk epidural ved ca 7 cm og da var livet bare lykke mellom riene. Kunne tulle og le mellom riene... Jeg fikk noen skjelvinger i ene foten en stund, men dette gikk heldigvis fort over - det var det eneste som var ubehagelig. Men jeg ser jo av svarene over her at det er veldig stor forskjell på hvordan vi alle har opplevd epidural! Det var heller ikke så vondt som alle forteller å sette sprøyta. Det som var stress med å få den satt var å sitte i ro med fremoverbøyd rygg - haha! 

Back
Topp