Epidural..

vitality

Betatt av forumet
Noen her som har fått det? Var det vondt å ta det?

Og hvem tenker å få det ved fødsel? Sist rakk jeg ikke smertestillende, og tviler på at jeg rekker det denne gangen også, men om jeg gjør det vil jeg ha epidural tror jeg.

Jeg hadde det, og sier ikke nei til det denne gangen heller! :)
Synes den hjalp meg veldig :D
Den smerten var ikkenoe i forhold til riene :P Kjente det nesten ikke :) Det er jo individuelt da :)

Jeg hadde epidural sist, hadde egentlig ikke lyst å ta, men jeg måtte ligge i sengen i ro hele tiden så da klarte jeg det ikke uten. Jeg synes ikke den var vond, men han satte den midt i en rie, så derfor kjente jeg den ikke. Hadde nok sikkert kjent den hadde jeg ikke hatt rie. Men jeg håper at jeg klare meg uten neste gang, for det stoppet opp hele fødselen, hadde 7 cm mange timer, og måtte tilslutt ha drypp for å få gang på ting.

Jeg ble stukket feil x antall ganger pga stort sett sammenhengende rier, synes likevel ikke det var vondt. I forhold til riene var det blåbær iallfall :P

Jeg fikk epidural, kjente ikke at de stakk engang, hadde så vondt fra før av :p Men til min store skuffelse, så virket den ikke.....

Jeg fikk med nummer 2. Jeg kjente ikke at han satte den engang. Men den hjalp altså ikke likevel.
Like før det ble keisersnitt, så hun at den hadde visst vært på et veldig lavt nivå.. :)

Fikk epidural sist, men den hjalp ikke. Alle som har tatt det før sier at å få epidural er som å komme til himmelen...Det er tull spør du meg! Denne gangen håper jeg på badekar, akupunktur og andre former for naturlig smertestillende:)

sist rakk jeg ikke få, håper å slippe denne gangen også. Tror jeg har tenkt til å søke om å få familierom, der er det ikke epidural. Men badekar og akupunktur osv:)

jeg fikk sist helt på slutten, men det hjalp ikke, noe de egentlig visste siden ungen og langt nede og noe greier, men fikk prøve for det. Følte kanskje den tok litt av toppen av rienepå ene siden.
kjente ikke den ble satt, og denne gangen skal jeg ikke ha viss fødselen går like raskt. Jeg hadde 1 minutt mellom riene fra vannet gikk til hun var ute 8 timer senere.
Og jeg forstår de som sier at ep. er som å komme til himmelen, uansett hva smerte du har så er det verdens beste følelse når en kjenner smertestillende begynner å virke ;) 

Jeg fikk det forrige gang og det var helt fantastisk siden smerteterskelen ikke er så veldig høy, jeg skal ha det neste gang også uten tvil

Jeg hadde det sist. Ønsket det ikke selv,men fikk beskjed om det var best for meg no.. Ifølge gubben stakk de feil 3 ganger før de traff og jeg tror han hadde mer vondt enn jeg =) Blir ingen epidural hvis jeg  kan unngå det denne gangen.. Har lyst å kunne stå og gå litt.. Ble jo lam fra livet og ned forrige gang =)

Eg vil helst ikke ha epidural. Hadde det ikke med dei to første. 

Jeg rakk det ikke. Jeg var på nippet til å trygle om det, men da hadde jeg gått fra 4 cm og vannavgang til full åpning på en times tid. Så det var jo ganske vondt, ja! Og plutselig kom pressriene og hun var ute på et kvarter!

Jeg hadde egentlig planlagt å ha..men fikk det for meg at den var vondere enn hele fødselen så jeg takket nei....Men fødselen gikk veldig raskt..Jeg våknet med rier kl 04.20..jeg var ikke på sykehuset før 06.15 og fødte henne 10.08

Back
Topp