Epidural

GrimmOgGru

Betatt av forumet
Jeg fikk epidural under åpningsfasen ved forrige fødsel. Etter det har jeg fått en liten tatovering helt nederst i korsryggen(i buksekanten..) Og da er det en del som mener at jeg ikke kommer til å få epidural denne gangen. Men jeg syns da virkelig at jeg husker at min epidural var satt litt lenger opp i ryggen...i hvertfall 10-15 cm høyere enn tatoveringen min er... eller...?

jeg har ett arr i ryggraden og måtte også spørre om det hindret epidural, men de tar den bare litt lengre opp da sa han. nå vet jeg ikke hvor du har din tattovering, men de kan jo kanskje ta den litt lengre opp eller ned.......

Har lest at man må ha en ganske så heldekkende tatovering for at de ikke skal finne "ledig" plass å stikke nåla [:)]
Har en liten en i korsryggen eg og

jeg også ha det og spurte på kontroll sist sv.
"må vi så må vi, men vi får se hvor lenge du klarer det uten...." sa hun da...

Jeg klarte meg helt fint uten!! [;)]

Jeg mener da at de setter epiduralen lenger opp på ryggen, ikke i korsryggen. Sånn ca mitt på ryggen et sted. Tror overhodet ikke at tatoveringen vil være noe problem for epidural denne gangen.

Hvordan opplevde du epiduralen sist gang? Var det godt å få den og hvor lenge etter kom babyen?

Jeg fikk ingenting sist gang. Har forferdelig sprøyteangst, og vil helst unngå, men man vet jo aldri [&:] Synd man ikke kan "drikke" epiduralen istedet [8D]

Jeg har en liten tattovering i korsryggen, og den var ikke i veien for epiduralen jeg fikk. Blir ikke satt midt på ryggen, men over korsryggen. Og nei, jeg syntes absolutt ikke det var vondt. Mer ekkelt å klare sitte rolig når ria kommer og anestesien holder på og setter den...he he.[:D]

ORIGINAL: happybaby

ORIGINAL: fysio79

Fant en video av hvordan og hvor de setter epiduralen viss noen er interesserte...har du sprøyteskrekk eller annet så kanskje ikke filmen egner seg helt....

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/epiduralanestesi-462.html

Jeg har ikke sprøyteskrekk, eer vandt til både å sette og få sprøyter, men den der vil ikke jeg ha[:D]

Jeg har ekstremt sprøyteskrekk og er livredd alt som har med nåler å gjøre.. Og jeg fikk epidural i jula når jeg opererte ut en nyestein, var ikke vondt i det hele tatt.. Jeg ble helt sjokkert, for hadde virkelig sett for meg at den var ett helvete.. Men merka det faktisk nesten ikke..

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: happybaby

ORIGINAL: fysio79

Fant en video av hvordan og hvor de setter epiduralen viss noen er interesserte...har du sprøyteskrekk eller annet så kanskje ikke filmen egner seg helt....

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/epiduralanestesi-462.html

Jeg har ikke sprøyteskrekk, eer vandt til både å sette og få sprøyter, men den der vil ikke jeg ha[:D]

Jeg har ekstremt sprøyteskrekk og er livredd alt som har med nåler å gjøre.. Og jeg fikk epidural i jula når jeg opererte ut en nyestein, var ikke vondt i det hele tatt.. Jeg ble helt sjokkert, for hadde virkelig sett for meg at den var ett helvete.. Men merka det faktisk nesten ikke..

Hmmm.....! Godt å vite! Vil jo gjerne ha, hvis det ikke er vondt å sette den [:)]

Jeg kom ned på sykehuset kl 6, og fikk vel epiduralen etter 2-3 timer, var noe med at jeg måtte passere 4 cm åpning eller noe(vanskelig å huske[:)]) Så slo de den av når jeg skulle begynne å presse ut gutten. Hadde da hatt den i 3 timer. Pressa i 20 minutter.. Hadde en kort fødsel mtp at det var første gang, 6 timer holdt jeg på, og syns det var en nydelig opplevelse[:D] Men jeg mener bestemt at de satte den lenger opp i ryggen da også, så hvis jeg ønsker det, blir det sikkert epidural denne gangen også[:D] 

jeg har en stor tatovering på korsryggen. den starter ganske langt ned i bukselinninga, men går ganske høyt opp.
når jeg har på bukser med "normal" høyde i livet.. somer moderne nå.. så stikker sikkert tatoveringa 5-7cm opp over.
jeg fikk epidural sist. han anestesilegen mente det var en periode man bedrev skremsel for unge kvinner for at ikke
alle skulle følge "trenden" å tatovere seg.. veit ikke helt om jeg tror på det da, men at det er en del sære folk som ikke
liker tatoveringer som skremmer deg litt ekstra, det tror jeg nok på ja.

ORIGINAL: GrimmOgGru

Jeg kom ned på sykehuset kl 6, og fikk vel epiduralen etter 2-3 timer, var noe med at jeg måtte passere 4 cm åpning eller noe(vanskelig å huske[:)]) Så slo de den av når jeg skulle begynne å presse ut gutten. Hadde da hatt den i 3 timer. Pressa i 20 minutter.. Hadde en kort fødsel mtp at det var første gang, 6 timer holdt jeg på, og syns det var en nydelig opplevelse[:D] Men jeg mener bestemt at de satte den lenger opp i ryggen da også, så hvis jeg ønsker det, blir det sikkert epidural denne gangen også[:D] 

For en drømmefødsel!! Føler meg litt mer beroliget med tanke på epidural, tilfelle jeg føler jeg skal dø når jeg skal føde neste gang [:)]

Ja, fødselen var kjempe fin! Jeg følte meg så sterk og frisk, selv om åpningen var vond(til jeg fikk epiduralen) men det å presse han ut var ikke vondt i det hele tatt, bare veldig befriende[:D] Nest siste presset, pressa jeg så hardt at jeg besvimte[:)] og både min fingre, og fingrene på hånda til jm jeg holdt tak i var lilla og brune i flere dager[:)] Men det var nydelig[:)]

Back
Topp