Epidural under fødselen

Solstråletante

Elsker forumet
Lurer på om dere skal ha epidural (hvis dere rekker det og ting ikke skjer så raskt at dere ikke rekker å få det).

hvis hodet er ned så skal jeg ikke..men hvis han kommer med rompa først er det visst vanlig at di setter det[&:] men men..så det blir kanskje på meg.

Vil prøve å unngå det. Ikke for at jeg er imot det eller er redd, men ønsker å prøve uten noe. Blir det en lang fødsel osv så får jeg ta det som det kommer.. Kjenner mange som fint har klart seg med pusteøvelser og akupunktur. Så får vi se hva min kropp tåler, har ikke hugget noe inn i stein :)

Fikk epidural med nr 1 pga SF, med nr 2 hadde jeg kun lystgass. Tiden vil vise hva det blir denne gangen[;)] Stoler på at de på føden anbefaler meg det de synes passer best der og da[:D]

vet ikke helt hva jeg skal svare.. jeg håper jeg ikke tar den, den skremmer meg virkelig.. klarte meg uten sist, og satser på det denne gangen og. men om fødselen drøyer veldig kan det jo hende jeg tyr til det, men tror egentlig ikke det:p

Vi har ikke mulighet til å få epidural her. Er bare vanlig fødestue[;)]
Dennis er født i tr.heim, så da fikk jeg tilbud,men takket nei
Simen er født her, så da var det ingen alternativ da heller.
Har kun badekar, lystgass og akupunktur her..-men jeg vil ikke ha lystgass heller[;)]

takker ja vis behovet melder seg!
har hatt det før og det er veldig godt og ha når man er utslitt etter timer på timer mmed rier!
men man må vel bare vente og se kor ting utarter seg.

har hatt epidural i mine to födseler sell om jeg föder ganske raskt. Men da har jeg fått det bare rett til slutten jeg, rett för ungen kommer ut.
Ungene har ikke vært påvirket i det hele tatt og jeg har fått de på brystet med ei gang.
Eneste negetive var at da kunne jeg ikke dusje med ei gang etter födselen.
Tror derfor jeg tar den nå også, men da har jeg lyst på den tipen man kan bevege seg med litt svakere form av epidural. Annars vil jeg gjerne pröve lystgass först og se om jeg klarer meg uten epidural.

Er førstegangs, så jeg har jo ikke peiling.. Men i hovedsak vil jeg prøve kun med pusteøvelser og akupunktur.
Men om det drøyer veldig ut i tid, hører jeg på jordmødrene hva de anbefaler. Epidural er vel sånn siste utveig for min del.

Stemte nei, men man vet jo aldri! hadde sist, etter anbefaling fra jm, og vil derfor gjerne prøve uten denne gangen.. Er ikke mot det, men følte for min egen del at jeg gikk glipp av noe sist, eller at det ikke ble helt skikkelig.. men tror likevel det var lurt den gangen, så var jeg litt mer oppegående etterpå, jm sa hvis ikke hadde jeg nok slitt meg helt ut (jeg klarte å sove 1 time med epidural, det var jo himmel!!)

nei helst ikke!!men man veit jo aldri hvordan det utarter seg..men i utgangspunktet nei[:)]

Back
Topp