Epidural - for sent?

Sfidante

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg sitter å ser på partogrammet mitt og ser at jeg hadde 9cm åpning rett etter at jeg fikk epiduralen. Jeg ba riktignok om epidural da jeg var på 4 cm, men det tok 2t og 15min før veneflon og epidural var satt. Jeg trodde egentlig det var for sent når man var så langt ut i fødselen , og at man ikke fikk noen effekt? Jeg holdt jo på i 5 timer etter dette før pressriene kom (Aslak roterte i bekkenet), og hadde enorm effekt - jeg bare skjønner ikke dette helt.. Det jeg derimot skjønner er hvorfor det var så jævlig vanskelig å sitte stille for anestesilegen når det kom en ri!

Jeg vet ikke angående om det var for sent, men at du har klart å sitte i ro med rier og 9 cm åpning er ikke annet enn imponerende! Var ikke mye hos meg som var i ro på det tidspunktet! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

De vurderer fra fødsel til fødsel hva som er for sent og hvor fort fødselen går. Trenger ikke være for sent ved 9 cm, men de fleste får det jo før. I en del tilfeller vil de nok ikke sette når det er 9 cm åpning. Altså ikke noe fasitsvar på dette.

Ble ikke sjekket fra jeg kom inn til epiduralen var satt. Hadde en veldig søt student som kløna 1t-1 1/2t med å sette veneflonen.. Hadde nok ikke fått hvis de hadde sjekka igjen (etter det jeg har lest).

Sent from my LT26i using Tapatalk

For meg gikk det så fort. Gikk fra 1 cm til full åpning på under en time. Da anestesilegen sto i døra hadde jeg full åpning og pressrier. Neste gang skal jeg dra tidligere på sykehuset. Da skal jeg i badekar og ha epidural.

For meg gikk det så fort. Gikk fra 1 cm til full åpning på under en time. Da anestesilegen sto i døra hadde jeg full åpning og pressrier. Neste gang skal jeg dra tidligere på sykehuset. Da skal jeg i badekar og ha epidural.
Hørtes intenst ut! Kan man ha epidural og badekar?

Jeg for min del syntes badekar var veldig smertelindrende, mye bedre enn lystgassen f.eks :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk ikke epidural pga jeg gikk fra 4-10 cm på 1 time og 2 pressrier så kom han ut. Og badekar fikk jeg ikke pga jeg var koblet til STAN... Elektroden på hodet hans... Lystgass reddet dagen;)

Mh

Jeg trodde de hadde lystgass, men det hadde de slutta med. Hadde i utgangspunktet ønska meg badekar, men hadde jo de greiene på magen, og trodde jeg skulle få epiduralen raskere. Er litt bittersweet egentlig. Kunne født uten smertelindring i og med at jeg allerede hadde åpenet meg såpass, men glad jeg fikk siden rotasjonen tok så lang tid :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Back
Topp