Epidural etter prolapsoperasjon?

Rugrat

Glad i forumet
Hei! Jeg prøver å finne informasjon om epidural etter man har operert for prolaps. Jeg har operert 2 ganger, ikke kikkehull. Ene gangen L4/L5, andre gangen L5/S1. Har hørt at epidural ikke er et alternativ etter slike operasjoner. Er det noe hold i det? Kan jo selvsagt høre med jordmor når jeg kommer dit også.

Dere som sliter med rygg, hvordan har fødsel og tiden etter fødsel vært? Kjenner jeg gruer meg litt mtp at jeg har små prolapser nå også, og sliter med etterdønninger av arrvev etter mine operasjoner. Har en sykdom som ofte gir mer arrvev enn hos andre.. takk for svar! :)

Hei :happy:
Anbefaler å få jordmor eller legen din til å sjekke dette ordentlig opp om de ikke vet.

Jeg hadde prolaps nede i korsryggen en plass :smiley-ashamed004 å da ville de ikke sette epidural på meg i det hele tatt:sorry:
Med første ga de det ett forsøk, men d var kun fordi jeg da allerede var langt uti fødsel å begynte nok å bli ett lite monster, så de torte ikke annet :smiley-ashamed004

Hei hei, prolapsoperert x7 her. Fødte i 2018, og hadde da 6 operasjoner bak meg. Fikk tilbud (på innskrivningssamtalen) om å snakke med en anestesilege før fødsel, noe jeg takket nei til. Var så innstilt på at jeg skulle klare å føde uten bedøvelse, så feil kan man ta. Da jeg ønsket epidural under fødselen kom det en anestesilege på "befaring". Sjekket status på arret, høyde på arret etc. Han valgte heldigvis å gjøre et forsøk, men han måtte sette epiduralen såpass høyt at jeg ikke fikk ordentlig virkning. Tok iallefall noen av toppene om ikke annet :happy:

Operert på samma nivå som deg :happy:

Back
Topp