Epidural, dere som hadde det.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvor mange stikk fikk dere i ryggen?
Jeg skulle jo ha epidural, men rakk aldri og få den i bruk. Dem rakk derimot og stikke to hull i ryggen min og gjøre alt klart, og nå i etterkant har jeg ekstreeemt vondt i ryggen. Skikkelig slitenhets følse, samt verking. Som når jeg var gravid, bare hundre ganger værre.

Flere?

1 trooor jeg? ;-)
Men var veldig øm og sleit litt med vondt i visse stillinger og når jeg reiste meg i dager etterpå.. Skulle si fra om det ved varte!

1 trooor jeg? ;-)
Men var veldig øm og sleit litt med vondt i visse stillinger og når jeg reiste meg i dager etterpå.. Skulle si fra om det ved varte!

Det jeg trudde ja.. Jeg har to med ganske langt mellomrom.. Husker jeg klynka meg litt fordi jeg følte slangen gikk så mye nedover i ryggen. Itilegg til at han brukte lang tid.. Merket ikke det forrige gang.

Tror jeg fikk 3-4 stikk, husker ikke helt! I tillegg virket den bare på hø.side. Sliter også med vond rygg i ettertid. Føler jeg er sliten i ryggen hele tiden og det begynte allerede på sykehuset.

Tror jeg fikk 3-4 stikk, husker ikke helt! I tillegg virket den bare på hø.side. Sliter også med vond rygg i ettertid. Føler jeg er sliten i ryggen hele tiden og det begynte allerede på sykehuset.

Samme som meg da, idag har det vært helt ekstremt. Griner hele tia. Vondt og sitte, ligge, stå, gå. Verker skikkelig i ryggen. . Hvor lenge siden er det du har født?

sniker fra jan13... fikk bedøvelsen først(1-2 stikk) så epidural(1 stikk), han kalte meg for gullpasient for det var så lett å stikka på meg :P Jeg som var livredd å satt å måtte virkeli konsentrere meg for å ikke skjelve :O

Fikk bedøvelse og den epidural shiten før bedøvelsen var begynt å virke. Så,kjente den gikk lenger og lenger opp i ryggen.:oops::confused: slet også med ryggen, men det var i 3-4 dager bare.

Jepp, samme her! 1 stikk. Hadde ikke problemer med ryggen før fødsel, men etter to-tre dager begynte det. Sliten, støl og om fra ca der de satt nålen og utover i ryggen + ned i korsrygg. Blir veldig sliten og støl i ryggen av turer også. Vet ikke om det nødvendigvis bare er epiduralen da. Er vel en blanding av mange ting. Lenge siden jeg har trent blant annet + muskler og ledd har fått gjennomgå i fødsel.

Usikker jeg altså, men håper det bedrer seg :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke epidural men har vond verkende følelse bak i ryggen jeg og. Innimellom "svikter" på en måte ryggen når jeg reiser meg. Jeg tror det har sammenheng med at jeg hadde de hardeste og vondeste riene bak. Så trenger jo ikke bare ha med epiduralen å gjøre at du verker.. ;-) Snuppa mi er 5 dager...

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app

Jeg fikk 2 stikk for hun bommet på første. Ho bommet egentlig på den andre også så den funket ikke så bra som den skulle, så fikk valget med at den skulle stikke enda en gang , men var stor sjangs for at den ikke kom til å funke i det heletatt. Så jeg valgte å ha den som bare funket litt.

Jeg hadde ikke epidural men har vond verkende følelse bak i ryggen jeg og. Innimellom "svikter" på en måte ryggen når jeg reiser meg. Jeg tror det har sammenheng med at jeg hadde de hardeste og vondeste riene bak. Så trenger jo ikke bare ha med epiduralen å gjøre at du verker.. ;-) Snuppa mi er 5 dager...

Sent from my GT-S5830 using BV Forum mobile app

Det hadde jeg også, så kan jo være det ja.. Hm..

Vet ikke om de stakk mer enn en gang. Det jeg vet er at det funket som bare det. Var som å komme til himmelen :)

Jeg fikk et stikk, av en meget merkelig anestesi lege:cool: Og han hadde med ei dame som var kjempe skummel, som bare satt å stirret på meg, uten å blunke (de var redd for at epiduralen hadde gått i blodet på meg..)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vet ikke om de stakk mer enn en gang. Det jeg vet er at det funket som bare det. Var som å komme til himmelen :)

Signerer denne her. Hadde en liten time uten noe ubehag, men så kom pressriene, og de kjente jeg godt. Riesmertene i rygg forsvant, men hadde et voldsomt press. :p

1 bedøvelsesstikk + selve epiduralen... Men de stakk feil så fikk samme opplegget på nytt igjen... Så fikk 4 stikk totalt...

Sånn var det for meg med storesøster. De siste 8 timene var de beste med hele fødselen:p

Tror de fleste får to stikk i ryggen, ett for bedøvelse og ett for selve epiduralen :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er også sliten og vond i ryggen, hadde ikke epi, så det trenger ikke være den. Klarer så vidt å bøye mg.

Tror de fleste får to stikk i ryggen, ett for bedøvelse og ett for selve epiduralen :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jojo, men bedøvelsen er jo bare ett lite stikk. Har to sånne litt tjukke hull. Hehe

På meg så bomma de flere ganger,så jeg fikk nokk 6 stikk før de traff :-) men ingen problemer etterpå i ryggen annet enn at jeg følte meg stiv,men det gikk rask over :-)

Back
Topp