epelepsi barn

bondekone

Forumet er livet
noen som har barn med epelepsi her
legen mener 99% at jenta her har det
Det vi opplever er at jenta til tider blir borte i sin egen verden som om hø drømmer seg bort og vi ikke får kontakt. Og at ho har en del uhell med at ho skvetter eller små tisser på seg, som ho ikke skjønner hva som har skjedd. Ho står da å bare ser seg selv mellom beina etter på når det har skjedd og blir fortvilt å sier at ho ikke har tisset men at det er bløtt.
Ut fra dette så menner 2 leger at det er epelepsi ho har. Vi venter nå på brev fra sykehuse for utredning,men som den enne legen sa så var det ikke sikkert at det ville slå ut på prøver siden det var så mange former for epelepsi

Mulig det er "absenser" han mener hun har. De som får det blir plutselig "vekke" i 5-15 sekunder (stopper helt opp med det de holder på med).Gjerne et stirrende og/eller tomt blikk. Noen får karakteristiske bevegelser med øynene eller øyelokkene. Ca 80 % blir anfallsfrie (veldig god prognose).

Datteren min har tatt EEG, men den var normal. Har også blitt henvist til søvndeprivert EEG, men den har vi ikke fått innkallelse til ennå. Grunnen til at hun er blitt utredet for epilepsi er feberkramper som hun har hatt i gj.snitt 1 gang pr mnd siden hun var 7 mnd gammel (er 20 mnd nå). Sannsynligvis er det bare vanlige feberkramper, men hun har hatt så ekstremt mange... Feberkrampene ser ut som epilepsianfall som tidligere ble kalt "grand mal"; blir bevisstløs, øynene ruller bak, fråder rundt munnen, noen ganger avføring eller oppkast og kramper/rykninger.

kan tenkes det er det du sier ho har. Legen pratet i hvertfall om at ho hadde så mild form at ved riktig medisinering så ville disse anfallene som han sa forsvinne helt.
Hvor lang tid gikk det for derre fra henvisning til derre hørte noe?
Er nå snart 3 uker siden ho ble henvist men har ikke hørt noe enda

Jenta mi har også vært til utredning for epilepsi, hun har falt bort litt men er ikke derfor de har lurt på det.
Hun har perioder som hun ikke klarer å gå (sjangler) blir trøtt og noen ganger kaster opp. Vanlig EEG har ikke slått ut, men søvn EEG ble det funnet epileptisk aktivitet. Men det trengte ikke bety at henne hadde epilepsi, kunne slå ut hos barn under utvikling og barn med migrene. Så er ikke blitt noe klokere.
Hun går nå på Keppra som er epilepsi medesin, men har  noen anfall som de kaller det nå og da ennå!

bondekone skrev:
kan tenkes det er det du sier ho har. Legen pratet i hvertfall om at ho hadde så mild form at ved riktig medisinering så ville disse anfallene som han sa forsvinne helt.

Det tok en stund før vi fikk innkallelsen. Søvndeprivert EEG som vi ennå ikke har vært på ble det vel sendt henvisning til for nesten 1/2 år siden nå, men ennå ikke hørt noe (måtte mase mye forrige gang)...

Har epilepsi selv, å dette høres veldig ut som et epileptisk petimal annfall. Håper hun vokser det av seg å slipper å slite med dette resten av livet. Jeg har hatt dette siden jeg var født. Kjemp for å få den rette behandlingen å medisinering så ordner nok dette seg <3 Klem fra meg

Nettien skrev:
bondekone skrev:

Det tok en stund før vi fikk innkallelsen. Søvndeprivert EEG som vi ennå ikke har vært på ble det vel sendt henvisning til for nesten 1/2 år siden nå, men ennå ikke hørt noe (måtte mase mye forrige gang)...

ok, var på legesentere idag å hørte og det viste seg at henvisningen var sendt til et sykehus som har 6mnd ventetid så ho i skranket ordnet så det ble sendt til et annet sykehus som har mer erfaring med barn og kortere ventetid, ho la også med at det hastet.Så da får vi bare se om det hjelper

Helene-Nilsen skrev:
Har epilepsi selv, å dette høres veldig ut som et epileptisk petimal annfall. Håper hun vokser det av seg å slipper å slite med dette resten av livet. Jeg har hatt dette siden jeg var født. Kjemp for å få den rette behandlingen å medisinering så ordner nok dette seg <3 Klem fra meg

takk så mye

Back
Topp