EPDS-samtale

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen som har hatt det? Hvordan var det? Jeg skal ha det på fredag.
 
Vi har noe tilsvarende her, tok den sammen med HS. Scoret veldig lavt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva er det for noe?
Det er en samtale med masse spørsmål med helsesøster for å sjekke om du har fødselsdepresjon. Er vanlig å ha det 8 uker etter fødselen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi snakka bare litt løst om hvordan det gikk. Så fyllte jeg ut skjema alene. Var vel en 7-8 spørsmål om hvordan man hadde hatt det siste uka. Så bare gikk hun gjennom skjema etterpå og satte på poeng. Lav score betydde at man ikke hadde tegn på deperesjoner osv. Er ikke store greiene.
 
Etter å ha snakket med helsesøster en stund og fortalt hvordan det gikk mente hun det virket som jeg hadde det det så bra at det ikke var nødvendig å ta testen. Syntes det var greit :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke hørt om testen en gang jeg, så er tydeligvis ikke vanlig her...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det er en samtale med masse spørsmål med helsesøster for å sjekke om du har fødselsdepresjon. Er vanlig å ha det 8 uker etter fødselen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Aha. Har ikke fått tilbud om det. Fylte ut et sånn skjema på 6-ukerskontrollen til lillemann, også spurte hs om hvordan det gikk. Var ikke noe mere snakk om det etterpå. Nå har ikke jeg noe tegn på depresjon da, så føler ikke jeg hadde hatt behov for noe samtale. Kan jo hende de som scorer dårlig på det skjemaet får tilbud om samtale her, bare.
 
Back
Topp