Ensomt de første 12 ukene?

M_N86

Flørter med forumet
Er det flere som kjenner på følelsen?

Jeg kjenner det spesielt siden det er sommer, nå fredagskveld, samboeren er ute med kompiser og jeg vet at mange av mine venner nyter en øl eller et glass vin i byen. Jeg føler det er lettest å holde seg hjemme, heller enn å måtte lyve å finne på lure løsninger for å holde graviditeten skjult. Spesielt nå når det er sommer, for folk drikker jo hele tiden!

Er det unormalt å holde seg mye hjemme sånn som jeg gjør? Det er liksom lettest det, men samtidig veldig ensomt.
 
Ikke ensom, heldigvis! Er ute om vi vil, men vi har jo ei lita ei og mannen er veldig hjemmekjær :) 
 
ikke ensom her heller.... men nå vet jo alle bortsettfra jobben at vi venter en liten en til da :) så slipper å unngå sosiale ting heldigvis
 
Skjønner godt hva du mener med at det e enklest å holde seg hjemme! Er så mye lettere enn å finne på en løgn om hvorfor ikke drikke! I dag er kjæresten ute med noen kamerater. Vi har en liten en på 10mnd så ikke ensom, men skulle gjerne vært med ut :)
 
Nei, jeg blir heller med, jeg! Også juger jeg så det renner! Nå har jeg fått virus som gjør at jeg blir litt svimmel å kvalm :p folk går rett på
 
Haha herlig! Jeg bare er så utrolig dårlig på å lyve. Psyker meg selv ut på forhånd, så blir det bare tull :P  Skal bli deilig å slippe katta ut av sekken etter hvert (om alt går bra, bank i bordet).
 
Jeg tenker også at det letteste er å bli hjemme, men det er jo så usosialt :p Skal på jentebursdag i morgen med ost, kjeks, vin osv, så jeg må enten finne på noe lurt, eller bare fortelle det til de. Vi får se :-)
 


Lilje_prøver skrev:
Ikke ensom, heldigvis! Er ute om vi vil, men vi har jo ei lita ei og mannen er veldig hjemmekjær :) 



Sign! :-D
 
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Vi har ingen barn fra før, og er vanligvis ganske så sosiale, spesielt om sommeren der det er grilling, bading, sommerfester og all slags tilstelninger. Prøver å takke nei til det meste, for jeg orker ikke alle spørsmål om hvorfor jeg hverken drikker eller røyker lenger. samboeren blir som oftest med på det som skjer, så da sitter jeg igjen hjemme aleine, og som du skriver, føler meg ganske ensom... Kan nesten ikke vente med å slippe katta ut av sekken sånn at jeg kan bevege meg ute blandt folk igjen uten at de på død og liv skal presse et vinglass i handa på meg.
 

Følte litt på det da jeg gikk gravid sist.. Men det var på svarteste vinteren så det var ikke så mye festligheter da :P 

Denne gangen er jeg som regel alltid hjemme med lillemor likevel :) Og om vi skal noe så er folk så vant til at jeg ikke drikker (sluttet å amme for 2 mnd siden) så det er ikke noen som har spurt enda :)

 
Vi har nok en veldig lik situasjon niandi. Vennene mine er vant til at jeg er med på det meste, da jeg heller ikke har noen barn fra før. Samtidig er det ikke mange av dem som har barn heller, så nå når det er sommer er det mye sosialt som foregår med en øl i handa ;)

Jeg er nok også i en alder, og i et forhold som gjør at folk kjapt kommer til å mistenke noe om jeg, som alltid er med, plutselig skulle takke nei til alkohol og i tillegg nettopp har sluttet å røyke..hehe. 

 
samme her :) har vært samboere i 11 år, og flyttet inn i nytt hus for ikke så lenge siden, så har hatt nok av spørsmål om når familieforøkelsen kommer. ikke så lett å lyve seg bort i fra noe da. og den penicillinkuren mange bruker som unnskyldning hjelper ikke på meg heller, da jeg ikke har brydd meg noe om det før. Nei, får nok bare bure oss inne og gå i hi noen uker til. godt det kommer noe supert ut av det til slutt da :)
 
samme her :) har vært samboere i 11 år, og flyttet inn i nytt hus for ikke så lenge siden, så har hatt nok av spørsmål om når familieforøkelsen kommer. ikke så lett å lyve seg bort i fra noe da. og den penicillinkuren mange bruker som unnskyldning hjelper ikke på meg heller, da jeg ikke har brydd meg noe om det før. Nei, får nok bare bure oss inne og gå i hi noen uker til. godt det kommer noe supert ut av det til slutt da :)
 
Må innrømme at de to siste helgene har vært "ensomme" ja... Først ei helg med bursdagsfeiring av min Gudmor fra fredag til søndag, så nå på fredag, med naustfest sammen med noen vennepar.. Jeg har vært med, men har kommet med dårlige unnskyldninger. Dritten er jo at man omtrent får hangover selv om man ikke drikker!!:-D
 
Vi har blitt ganske flinke til å snike oss rundt alkoholen. Jeg går rundt med et vinglass og later som jeg drikker litt av og til, men gjør selvfølgelig ikke det. Også når jeg går ut eller er i nærheten av en vask heller jeg ut litt. Også bytter mannen og jeg glass innimellom, så det ser ut so. Jeg har drukket. Funker ikke så bra hvis man sitter ved bordet hele tiden, da.. Ender opp med at mannen drikker litt mer enn vanlig, da, hehe, men det får gå greit :) Ellers 'krangler' vi litt om å kjøre også taper jeg.. Men er ikke så ofte vi er med de samme vennene da, så de skjønner ikke at det alltid er jeg som kjører. Ellers har jeg brukt den 'huff, det ble så mye i går og jeg er litt dårlig i dag, så tror jeg tar det litt rolig' også er det ingen som merker at jeg ikke drikker etterhvert som de andre blir fullere.. Har funket for oss sålangt :)
 
Er ikke så mye på farten siden vi allerede har en liten en, men i helgen var vi på festival. Først brukte jeg som unnskyldning at jeg ville vente til barnevakten hadde fått mini i seng, og så kjøpte jeg bare alkoholfritt øl etterpå. Eller "delte" øl med samboeren min... Ble avslørt av broren til sambo, men det er ikke så farlig ;)
 
Japp. orker ikke lyge og har heller ikke energi til å gå ut.. Og så har man ingen å prate om graviditeten med, det er kanskje det værste for meg... Har jo sambo men det er ikke nok :p Vurderer å fortelle en venninne eller mamma bare får å få det ut :D
 
Jeg fortalte det til ei venninne som selv har barn, og det hjalp veldig :)
 
Jeg føler meg veldig ensom, jeg er ikke sammen med barnefar (han vet jeg er gravid men vi har ikke snakket ordentlig ut enda, han trenger litt tenketid) og jeg har ferie. foreldrene mine vet om at jeg er gravid og de er ikke så veldig fornøyd, i og med at jeg hadde planlagt å flytte til en annen by for å gå skole. Noe jeg har fortsatt lyst til (må svare innen torsdag)men de tror jeg ikke klarer det mens jeg er gravid..men kan man ikke ta permisjon og fortsette etterpå? Jeg er bare litt over 6 uker på vei, og skal til legen først 9 august. Jeg er mye kvalm, mye vondt i hode, sliten og magevondt, og er veldig redd for spontanabort, værtfall når jeg er så mye alene. 
 


M_N86 skrev:
Er det flere som kjenner på følelsen?

Jeg kjenner det spesielt siden det er sommer, nå fredagskveld, samboeren er ute med kompiser og jeg vet at mange av mine venner nyter en øl eller et glass vin i byen. Jeg føler det er lettest å holde seg hjemme, heller enn å måtte lyve å finne på lure løsninger for å holde graviditeten skjult. Spesielt nå når det er sommer, for folk drikker jo hele tiden!

Er det unormalt å holde seg mye hjemme sånn som jeg gjør? Det er liksom lettest det, men samtidig veldig ensomt.

det du kan gjøre, for å slippe å føle deg ensom, er å bli med av og til, men ta en venflaske med skrukort, og hell oppi alkoholfri vin..Gjorde det noen ganger med da jeg gikk med første, funket som bare det.. ;-) Ble litt værre om man var ute på byen, men spurte noen ganger bartenderen om han kunne helle alkoholfri øl oppi vanlig glass.. Ingen skjønnte noen ting, og folk ble egentlig litt irriterte, da vi fortalte folk at jeg var gravid,  fordi jeg hadde da drukket flere ganger ;-) de lo ganske godt da vi fortalte opplegget vårt ;) Lykke til
 
Back
Topp