Ensomhetsfølelse i svangerskapet

Adundas

Flørter med forumet
Hei,
Helt ny her på Babyverden, så håper jeg får til dette forum-greiene
Men... førstegangsgravid, uke 12 nå, og ting har vært litt tøffere enn hva jeg har forestilt meg...
Er ganske dårlig, noe som kom i uke 5, og ikke har sluppet taket enda. Har åpnet opp til noen utvalgte få om hvordan tingenes tilstand er, bla. er oppkast/vektnedgangen såppas stor at jeg er inne til ekstra legesjekk ukentlig for å unngå innleggelse. Skal også inn for nevro-undersøkelser da jeg har en lei tendens til å besvime i tide og utide..
Disse personene har (heldigvis) ikke vært like plaget, men ble alikevell overrasket over hvor lite «hjelp» eller forståelse det er å hente, spesielt hos min mann. Nå er det ikke noe nytt lengre at jeg besvimer eller spyr, så virker som han har gått litt lei sutringen min rett og slett. Merker jeg føler meg litt ensom i det hele, og at den eneste som nå fortsatt er bekymret for hvordan jeg har det er legen min.
Lurer på om det er flere der ute som kjenner på denne ensomheten, og føler de er til bry? Er det hormoner, eller er det vanlig å bli litt tilsidesatt når man er «syk uten en sykdom»?

Jeg føler at det lett blir sånn uansett hva det gjelder. Folk tåler bare en viss mengde klaging, og så forventer de visst at man skal bli frisk igjen sånn plutselig.

Hei,
Men... førstegangsgravid, uke 12 nå, og ting har vært litt tøffere enn hva jeg har forestilt meg...
Er ganske dårlig, noe som kom i uke 5, og ikke har sluppet taket enda. Har åpnet opp til noen utvalgte få om hvordan tingenes tilstand er, bla. er oppkast/vektnedgangen såppas stor at jeg er inne til ekstra legesjekk ukentlig for å unngå innleggelse. Skal også inn for nevro-undersøkelser da jeg har en lei tendens til å besvime i tide og utide..