Ensom

Krysantemum

Blir kjent med forumet
Hei,

Kjenner at permisjonen er ganske ensom, på grunn av corona situasjonen. og jeg kjenner at jeg snart møter veggen her:banghead: Er førstegangs og jeg føler meg utrolig ensom på dagtid, og sliter med å finne på ting å gjøre med baby. Hva fyller dere dagene med? Tips til hva som er kjekt for både mor og baby? Føler dere på det samme som meg?
 
Jeg føler akkurat det samme! Og derfor jeg så sinnsykt glad for at jeg allerede før corona og fødsel bestemte meg for å jobbe 20%. Den dagen i uken er bare helt nydelig!

I min første permisjon var jeg i barselgrupp, hadde venninner med baby og gikk på babysang og baby kino og you name it! Da fikk både jeg og baby variasjon og jeg fikk litt voksenkontakt. Kjedet meg aldri!

Nå er det meg og baby. Og that's it... Så jeg elsker den dagen jeg er på jobb. Uten den så tror jeg at jeg hadde gått på veggen. Det er 12 år siden sist jeg var i permisjon... Så alle mine venninner har store barn og er på jobb på dagtid..

Ingen trøst.. Annet enn forståelse ❤️
 
Kjente mye på det i starten av permisjonen. Vært "heldig" å ha faren hjemme med oss hele tiden siden han ikke har jobb for tiden. Var slitsomt til tider selvom jeg elsker ham. Vi laget oss barselgruppe for helsestasjonen via Facebook. Deltok der ett par ganger og kjente meg fornøyd med det. Har blitt kjent med ei som jeg er med idag. Ellers har vi gått litt tur, besøkt litt familie og slappet av hjemme. Hviler sammen med ham når han sove og plutselig er dagen over.

Er tilbake i min 40% stilling med kveldsvakter nå og kjenner det er litt godt.

Hvor holder du til?
 
Kjente mye på det i starten av permisjonen. Vært "heldig" å ha faren hjemme med oss hele tiden siden han ikke har jobb for tiden. Var slitsomt til tider selvom jeg elsker ham. Vi laget oss barselgruppe for helsestasjonen via Facebook. Deltok der ett par ganger og kjente meg fornøyd med det. Har blitt kjent med ei som jeg er med idag. Ellers har vi gått litt tur, besøkt litt familie og slappet av hjemme. Hviler sammen med ham når han sove og plutselig er dagen over.

Er tilbake i min 40% stilling med kveldsvakter nå og kjenner det er litt godt.

Hvor holder du til?

Jeg hadde det tøft i starten, og så slapp det litt opp. Vi hadde noen treff med barselgruppe og babysang, som var veldig kjekt og jeg hadde så mye overskudd og glede av å se andre voksne mennesker :p Men det ble avsluttet, så nå føler jeg meg litt tilbake til start:(

Det forstår jeg godt. Har fremdeles noen måneder igjen før jeg går tilbake til jobb. Savner vel ikke jobb, men savner det sosiale. Jeg holder til i Stavanger :)
 
Jeg hadde det tøft i starten, og så slapp det litt opp. Vi hadde noen treff med barselgruppe og babysang, som var veldig kjekt og jeg hadde så mye overskudd og glede av å se andre voksne mennesker :p Men det ble avsluttet, så nå føler jeg meg litt tilbake til start:(

Det forstår jeg godt. Har fremdeles noen måneder igjen før jeg går tilbake til jobb. Savner vel ikke jobb, men savner det sosiale. Jeg holder til i Stavanger :)

Forstår det veldig godt. Godt å komme seg ut å treffe andre mennesker også. :) sjekket ut åpen barnehage? Den ved meg har åpent, men påmelding. Eller babysvømming?

Jeg holder til på Sandnes. Litt dumt med det sure været som påvirker turer. Hvis ikke kunne vi kanskje gått tur sammen.
 
Forstår det veldig godt. Godt å komme seg ut å treffe andre mennesker også. :) sjekket ut åpen barnehage? Den ved meg har åpent, men påmelding. Eller babysvømming?

Jeg holder til på Sandnes. Litt dumt med det sure været som påvirker turer. Hvis ikke kunne vi kanskje gått tur sammen.

Takk for tips! Men ser at det står på kommunen sine sider om åpen barnehage at det anbefales å holde seg hjemme:meh: Håper på en snart normal hverdag igjen.

Ja tur hadde vært koselig, veldig dumt at været er som det er :wtf:
 
Takk for tips! Men ser at det står på kommunen sine sider om åpen barnehage at det anbefales å holde seg hjemme:meh: Håper på en snart normal hverdag igjen.

Ja tur hadde vært koselig, veldig dumt at været er som det er :wtf:

Det anbefaler de jo til alt, samtidig som de oppfordrer å bruke ting for alt ikke skal gå konkurs. Så da må en vurdere hva som er viktigst for seg selv :)

Håper du finner noe å gjøre :)
 
Babysang en dag i uken eller et lite barseltreff gjorde ensomt barselliv litt bedre, det er godt med noe å se frem til :)
 
Jeg har også kjent på det. Har 3 barn, og har de eldste bare korte dager i bhg- så er jo mye glede og selskap i dem. Likevell blir timene på formiddagen og helheten ganske ensom.

Jeg var mye alene i svangerskapet også pga HG, og etterhvert satte koronasituasjonen sine begrensninger. Ingen barselgruppe og lite sosial kontakt. Gikk på babysang så lenge det varte, men nå er også det slutt. Babysvømming er ikke oppe å går, og åpen barnehage er svært redusert.

Kjenner jeg absolutt er ensom, men jeg kjenner også på en trygghet i at det går over. Tilslutt.

Jeg har anskaffet meg seg ett langvarig kreativt prosjekt som holder meg litt gående. Håper det kan være en liten pådriver. Det blir jo gjerne slik som dette en god stund fremover, og jeg skal heller ikke tilbake i jobb før i 22.
 
Jeg har begynt på jobb nå, men var veldig ensom da jeg var i permisjon. Flyttet til nytt sted og kjenner ingen her, og hadde sett frem til å bli kjent med folk på barselgruppe. Slik gikk det ikke. Jeg kjenner fortsatt ingen her, men nå er jeg ihvertfall på jobb for det sosiale!
 
Jeg har begynt på jobb nå, men var veldig ensom da jeg var i permisjon. Flyttet til nytt sted og kjenner ingen her, og hadde sett frem til å bli kjent med folk på barselgruppe. Slik gikk det ikke. Jeg kjenner fortsatt ingen her, men nå er jeg ihvertfall på jobb for det sosiale!

Godt å få kommet tilbake i arbeid. Føler hele permisjonen og barseltiden ble frarøvet oss. Hadde også gledet meg til å bli kjent med nye i samme situasjon. Håper på lysere tider framover.
 
Jeg skjønner utrolig godt hva du mener! Tur er for det meste det jeg fyller dagene mine med, men jeg begynner å bli rimelig lei. Hvis du liker å trene går det an å sjekke ut om det er noe treningsgrupper hvor man kan ta med baby. Eller kanskje dnt har noen arrangerte trilleturer i ditt område?
Jeg føler virkelig at vi har blitt frarøvet en fin barseltid
 
Back
Topp