Ensom

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Kjenner at barseltiden nå i disse tider er litt ensomt noen dager.. er andre gangs mamma og hadde ett litt mer nettverk med min første. Noen andre som også føler seg litt ensom i disse tider?

her jeg bor fikk vi ikke starta opp barselgruppe på helsestasjon pga coronaviruset. Og har heller ikke noen venninner som har permisjon.
 
Kjenner meg igjen i hva du skriver, ennå vi har fått tildelt barselgruppe. Barseltiden og permisjonen ble overhode ikke som forventet pga koronaen, prøver å gjøre det beste ut av det, men kjennes forsatt litt surt...
 
Samme her.

Korona droppet det meste av planer.
Snakker med folk over nett osv men det blir jo ikke det samme..
 
Enig! Alt ble litt rart. Har møtt barselsgruppa et par ganger, på trilletur med god avstand, men dette blir nok vanskeligere fremover når været er dårlig. Tør ikke ha besøk eller dra på besøk. Og familien (fra annet sted i landet) får ikke besøkt oss.
 
Føler på det samme selv. Med første barnet så var jeg mye låst til hjemmet pga blant annet ammeproblemer (fikk helt noia av tanken på å måtte amme andre steder enn hjemme). Var derfor innstilt på at denne gangen skulle det bli annerledes (flaskebarn), jeg skulle ta mer initiativ til trilleturer, "tørre" å si mer ja til å bli med når andre avtalte å møtes, og rett og slett være mer sosial.
Fram til nå har det gått sånn passe greit, men jeg gleder meg ikke til tida og været framover som gjør trilleturer vanskelig.. Blir jo ikke noe av å møtes hjemme hos hverandre eller på kafé. Jeg var også mye innom jobben for å prate med kolleger, men med økende smitte i samfunnet så ønsker jeg ikke å utsette meg selv for unødig smitte, og jeg ønsker heller ikke å risikere å smitte kolleger som vil sette bedriften i fare.

Ett ord; møkkacorona!!
 
Kjenner meg igjen, men for min del har det ingenting med corona å gjøre. Jeg kjenner rett og slett ikke mer enn én annen mor og hun er kronisk syk og bor i kjøreavstand herfra (jeg kjører ikke).
Er veldig kjipt. Aner ikke hvordan jeg skal bli kjent med folk heller. Har liksom litt dårlig erfaring med mennesker etter mye mobbing og tror gjerne at folk tenker like stygt om meg som jeg gjør om meg selv. Så er vel skyld i det selv.
Håper tiden fremover blir lettere for dere. Jeg unner ingen å ha det sånn, enten det er for en kortere eller lengre periode.
 
Back
Topp