ensom påske

• Trådstarter Trådstarter ensom påske
  • Opprettet Opprettet
E

ensom påske

Guest
Eg er vandt med at hver påske så drar hele familien på hytta sammen, men I år ville onkelen min ha hytta uten oss andre. Det er jo helt greit, vi får hytta til neste år. Men det betyr en ganske ensom påske..
Foreldrene mine dro bort, mannen jobber, alle vennene mine er opptatt med sitt, broren min og kjæresten prioriterer andre venner med barn, så da sitter eg her med 2 barn og uten førerkort..
Vi er jo så klart ute, men å være på en lekeplass osv alene med 2 barn er absolutt ikke det samme..
Får masse bilder av andre at di koser seg på fjellet og andre ting, og så klart eg unner di det!! Alle skal selvfølgelig ha en topp påske uansett! Men det er bare så sårt når man sitter alene og blir litt glemt på en måte..
Har prøvd å få venner og familie med på ting med oss, men alle er opptatt med sitt og andre..

Måtte få ut litt klaging på en solfylt påskedag :)

Husk, det er ikke de store tingene som teller :) for barna så er det selve opplevelsen, de lever i nuet. Nå vet jeg ikke hvordan din situasjon er, eller hvordan du føler deg. Jeg har levd et liv der jeg ikke har hatt noe særlig med venner. Jeg fant fort ut at jeg får det ikke mer gøy, enn hva jeg skaper meg selv. Jippi, jeg fikk barn, lekekompiser :D dette er meg; jeg ville ha grilla pølse i hagen, laget skattekartlek til barna for å finne påskeegg i hagen, spillt brettspill (nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er).

Jeg har lært meg å kose meg i mitt eget selskap. Finner alltid på noe å gjøre. Om det så er å lage sølekaker til påskeharen eller være inne å male, tegne eller leke med trolldeig eller leire. Bake kake, muffins elsker mine barn i hvert fall :D

Jeg lever bare en gang. Hvis jeg skulle vært avhengig av andre, så hadde livet mitt bestått i å vente stort sett på andre! Nyt alenetiden med barna :D lev livet, det er de små tingene som teller :D

One day, you'll be just a memory for some people, do your best to be a good one ;)

Det McRaven sa ;)

Kos deg, jeg har selv aldri vert et hyttemenneske og trives utrolig godt hjemme og i mitt eget selskap :)

Hvorfor må du være på en lekeplass? Gå tur i skogen med kakao, grill pølser på bål, ta med kvikklunsj. Kjør til nærmeste fjell om det ikke er veldig langt og gå på ski som en dagstur. Dra til en akebakke. Et alpinsenter i nærheten. Her var svømmehallen åpen hele påsken, selv om det ikke er en påskeaktivitet så er det jo noe fint for ungene. Lag koselig påskelunsj hver dag med ungene, med godt pålegg og egg og kakao ol, pynt med påskepynt og gule lys. Påskegodteri og gode filmer. Påskeeggjakt.

Mange har ikke råd til mye og langt i fra ha en egen hytte. En påske som ikke er på hytte på fjellet - så fælt er det vel ikke?

Back
Topp