Ensom og alene

MaVo91

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Junilykke 2022
Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal fortsette livet mitt.

Jeg er så ensom og har vært det i mange år..
Alle mine venner fra ungdomsårene har barn, jeg er ufrivillig barnløs og har blitt skyvd helt ut av vennegjengen. De har alle til felles at de har barn nen jeg er utenfor.

Prøver støtt å stadi å ta kontakt med de. Men de tar aldri kontakt med meg eller kommer på besøk.

Jeg har min mor og min kjæreste å støtte meg til men det er ikke det samme. Han har sine venner og vil ha tid alene med de. Så blir jeg sittende hjemme alene. Blir ikke invitert med på fest med han og hans venner. Det er skjeldent. Ikke at vi er mye sammen heller. Bare helgene, da han har reisarbeid i ujedagene.

Denne ensomheten tar livet av meg snart. Sitter mye å gråter. Prøver å få meg nye venner men ikke lett da jeg er 30 år og nylig skilt. Har kuttet ut x mannen sine venner og de vi hadde felles bekjente også da de fortalte og skravlet til han om alt jeg fåretok meg og blitt snakket mye dritt om. Siden jeg valgte å skille meg.

Vetikke hva jeg vil med dette innlegget men bare måtte få ut noe enplass. Har gått til terapi for sosial angst og tilbakekommende depresjoner. Angsten er så å si borte men sliter ellers med ensomhet
 
Ting blir bedre <3
Det er slitsomt å være inne i en sånn periode i livet, men dette er livet...dessverre må man gjennom noen slike faser i livet også.

Kanskje du skal melde deg på et kurs eller starte på noe du lenge har tenkt på og hatt lyst til å gjøre men som du ikke har gjort? Kanskje er tiden inne nå for å ta et slik steg. Mulig du finner noen med felles interesser og ønsker og slik møter du kanskje også nye potensielle venner.

Noen ganger er ikke løsningen langt unna.
 
Sender deg en varm klem ♥️

Støtter kurs som nevnes over her, samme med frivillig arbeid. Finnes mange forskjellige muligheter. Besøksvenn? Kanskje du kunne fått passet en hund, og gått turer med den? Eventuelt fått et kjæledyr? Dyr gir så mye kjærlighet og hjelper på ensomhet. Jeg mener ikke at dyr skal skaffes for å løse problemer altså, men jeg vet at det har hjulpet mange med depresjon som er ensomme. Også ufrivillige barneløse faktisk.

Er det noen andre ting du har interesse for, eller noe du kunne prøvd? Fotografi, maling, strikking? En konstruktiv hobby der du lager noe, og samtidig kan få utløp for følelser er gull. Kanskje det kan være lurt å lage en ukeplan, med én aktivitet hver dag? Trenger ikke være noe som krever mye, men noe du kan se frem til på kveldstid feks. Lydbøker og podcast er også deilig å ha på øret.
 
Så trist å høre :Heartred Kan du ikke snakke med kjæresten din om dette, jeg syns det er litt rart at han vil være alene med vennene sine, det burde jo være viktigere å ta vare på deg :Heartred Hvor bor du? Hvis du bor i Kristiansand eller nærme kan jo vi bli kjent :smiley-bounce012
 
Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal fortsette livet mitt.

Jeg er så ensom og har vært det i mange år..
Alle mine venner fra ungdomsårene har barn, jeg er ufrivillig barnløs og har blitt skyvd helt ut av vennegjengen. De har alle til felles at de har barn nen jeg er utenfor.

Prøver støtt å stadi å ta kontakt med de. Men de tar aldri kontakt med meg eller kommer på besøk.

Jeg har min mor og min kjæreste å støtte meg til men det er ikke det samme. Han har sine venner og vil ha tid alene med de. Så blir jeg sittende hjemme alene. Blir ikke invitert med på fest med han og hans venner. Det er skjeldent. Ikke at vi er mye sammen heller. Bare helgene, da han har reisarbeid i ujedagene.

Denne ensomheten tar livet av meg snart. Sitter mye å gråter. Prøver å få meg nye venner men ikke lett da jeg er 30 år og nylig skilt. Har kuttet ut x mannen sine venner og de vi hadde felles bekjente også da de fortalte og skravlet til han om alt jeg fåretok meg og blitt snakket mye dritt om. Siden jeg valgte å skille meg.

Vetikke hva jeg vil med dette innlegget men bare måtte få ut noe enplass. Har gått til terapi for sosial angst og tilbakekommende depresjoner. Angsten er så å si borte men sliter ellers med ensomhet

Hvor er du fra? Jeg er 32 :) jeg ønsker meg gjerne en venn <3 Da beste venninna mi sletter meg på face og støtter meg bort i sine tunge og tyngste sykdoms perioder. Så har ingen å prate eller være med jeg heler. Kun kollegaer i arbeidstiden.
 
Sender deg en stor klem.
Det er veldig dårligt gjort av dine venner. Og din kjæreste bør inkludere deg mer visst han vett att du ikke har andre rundt deg.
 
Back
Topp