Ensom i svangerskapet

Mamma96

Jente 18
Heisann. Har aldri skrevet noe på forumer, men har vært innom og lest en del. Jeg er så fortvila og lei meg vær eneste dag. Jeg skulle så sårt hatt noen råd om hva jeg kan gjøre. Jeg føler meg så ensom og alene hele tiden. Er 18 år og gravid for første gang. Venter en liten jente i januar 2015. Har flytta til ny by rett før jeg ble gravid og har absolutt ingen venner her. Jeg kjenner ingen bortsett fra samboeren min og familien hans. Gråter vær eneste kveld, blir lei meg når han skal ut og føler liksom at livet mitt dreier seg om hans ting, hans familie og hans venner. Er det noen som vet om ett sted i Hedmark man kan bli kjent med andre gravide? Er veldig ute etter sosialt samvær. Skulle så gjerne hatt noen å snakke med, ta en kaffe, jentekvelder osv. Savner det skikkelig og har virkelig ikke lyst til å gå å grine hele tiden resten av svangerskapet. Har slitt med rus og depresjoner tidligere men er liksom ferdig med det! Og vil bare starte på nytt med nye mennesker. Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte! Hilsen fra ei ensom gravid jente:)

Jeg har ikke noen gode tips, men kanskje jordmor har noen forslag?
Evt geavidtrening? Det arrangeres gjerne i regi av treningssenter eller jordmor:)

Bli kjent med de som har termin samme mnd som deg her inne i termin og barselgruppene. Det er ofte de drar i gang noen barseltreff :)

Jeg anbefaler deg å komme deg inn på termingruopen din. Veldig fint å prate med andre som er like langt på vei :) hør om noen er interessert i gravidtreff. Det er i allefall veldig koselig å gå på :) Skal på mitt tredje nå på torsdag :) Hør med jordmor om de kan hjelpe deg, de vet i allefall hvor mange som er gravide i området. Heng opp lapp på en slik opplagstavle hvis dere har det der dere bor. Det tar tid å få nye venner, men det er helt klart lettere når man møter andre i samme situasjon +at du da kan få noen å gå hjemme med :)
Også anbefaler jeg deg å ta en prat med samboeren din slik at du ikke går rundt å har det sånn alene :) Masse lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum

Snakk med jordmor/lege, og meld deg på f.eks. svangerskapskurs. der vil du treffe andre gravide. Google litt på hvilke aktiviteter som finnes der du bor. Angående historien din, så finnes det et flott fellesskap av mennesker med samme type historie som deg, og der kan du også finne deg gode venner <3 Send gjerne en mld til meg om du vil ha mer info om dette :)

Hvis det er noen trøst så vil du bli kjent med veldig mange etter at babyen er født!

Jeg flyttet også til en ny plass mens jeg var gravid hvor jeg kun kjente mannen og mannens familie/venner.
Men gu som livet mitt endret seg etter jeg fikk barn. Nå har jeg flere venner her enn mannen har som er oppvokst her:p

Det lurer jeg også på, om du har funnet noen aktuelle arenaer å treffe andre på? Selv deltok jeg på en messe som de hadde her jeg bor, der jeg fikk litt info om diverse muligheter og aktiviteter som finnes her jeg bor. (jeg flyttet hit i romjula 2013, og har ikke sosialisert meg så godt enda). Resultatet av denne messen ble at jeg nå er blitt kjent med 3 lag/foreninger som jeg kan tenke meg å se nærmere på - hjelpekorpset, fotoklubben og backgammonklubben :D

sånn fødsels-kurs og sånt er ikke så forlokkende for min del, men jeg vet at mange treffer mennesker der som kommer til å bli gode venninner i årene fremover :)

Lykke til med søken din <3

Jeg anbefaler deg å komme deg inn på termingruopen din. Veldig fint å prate med andre som er like langt på vei :) hør om noen er interessert i gravidtreff. Det er i allefall veldig koselig å gå på :) Skal på mitt tredje nå på torsdag :) Hør med jordmor om de kan hjelpe deg, de vet i allefall hvor mange som er gravide i området. Heng opp lapp på en slik opplagstavle hvis dere har det der dere bor. Det tar tid å få nye venner, men det er helt klart lettere når man møter andre i samme situasjon +at du da kan få noen å gå hjemme med :)
Også anbefaler jeg deg å ta en prat med samboeren din slik at du ikke går rundt å har det sånn alene :) Masse lykke til!

Sent from my iPad using BV Forum

Signerer denne! Lykke til :)

Jeg opplevde også at det var nærmes umulig å ikke bli kjent med noen da barnet var født. Jeg gikk på babysang i kirka, babysvømming og i barselgruppe, og det var jo i stor grad de samme som dukket opp overalt. Her hvor jeg bor har kirka et supert opplegg, både for de som ikke har født enda og for de som har født. Her er det diakoner som har ansvar for opplegget, tror det er ganske vanlig. Vi har babysang med lunch hver uke og knøttesang med middag når de blir eldre. Genialt og sosialt!

Så utrolig mye respons og tips! Jeg har fått det mye bedre da sambo tar mer intiativ til å finne på ting å inkludere meg i sitt liv.. har hørt med jordmor å lege om tilbudene her men det er absolutt ingenting utenom ett svangerskapskurs som jeg skal på i slutten av denne mnd. Å det er jo ikke for å sosialisere meg men for info om fødsel osv.. syntes det er drit kjipt at det er sånn, men jeg bor på ei bittelita bygd hvor det er så dårlig med tildbud. Må inn til byen for å få blitt med på noe, ikke alltid like lett når jeg ikke har lappen. Skal begynne så smått med lappen snart så kanskje denna sosialiseringa går seg lettere til da :D! Hjelper å høre at andre også har det sånn men at det ordner seg tilslutt. :-)

Så utrolig mye respons og tips! Jeg har fått det mye bedre da sambo tar mer intiativ til å finne på ting å inkludere meg i sitt liv.. har hørt med jordmor å lege om tilbudene her men det er absolutt ingenting utenom ett svangerskapskurs som jeg skal på i slutten av denne mnd. Å det er jo ikke for å sosialisere meg men for info om fødsel osv.. syntes det er drit kjipt at det er sånn, men jeg bor på ei bittelita bygd hvor det er så dårlig med tildbud. Må inn til byen for å få blitt med på noe, ikke alltid like lett når jeg ikke har lappen. Skal begynne så smått med lappen snart så kanskje denna sosialiseringa går seg lettere til da :D! Hjelper å høre at andre også har det sånn men at det ordner seg tilslutt. :)
Så flott at det går bra med deg :)
Håper du får barselgruppetilbud når babyen kommer :)

Jeg bor på næs:)
Bor du på Nes på Hedmark?
Når har du termin?

Jeg vet tilbudet er litt beskjedent her. Jeg har også liten vennekrets i området da jeg har vært arbeidsnarkoman i flere år, men etter at jeg fikk babyen min har jeg fått gode bekjentskaper gjennom barselgruppen du etterhvert får tilbud om og "Åpen Barnehage".

Jeg er sikker på at du vil trives her og det er mange flotte damer som har termin det neste halve året :)

Syns også det er litt ensomt å gå gravid denne gangen. Er hjemme med svangerskapspenger og venter mitt andre barn... Kjenner jo ingen gravide her... Ivertfall ikke som har tid på dagtid....

Back
Topp