Ensom i finværet

Mariamia

Forelsket i forumet
Nå er babyen blitt 10 uker og ting har stabilisert seg litt. Jeg drar mer ut med henne, på butikken, henter i bhg osv. Men nå når det ble så varmt vær kjenner jeg på en ensomhet. Bf og storebror drog på telttur og de hadde invitert opp svoger med familie. De er på skauen, og det er ikke frekommelig med vogn f. Eks. Jeg ble da hjemme. Skulle levere noe til de som de hadde glemt, da kjører jeg forbi masse folk som jeg halvveis kjenner. De bader og griller ved et vann på skauen. På butikken møter jeg masse kjente som skal hjem å grille. Jeg ringte til ei venninne, men hun stod på farten for å ta en utepils. I går var det grilling i bhg for alle foreldre. Jeg hadde ikke hjerte til å dra med babyen i 30 gr i skyggen, så da gikk jeg glipp av den sosiale biten. Blir så isolert. Babyen takler varme dårlig, blir grinete og jeg er den som må underholde henne om jeg prøver meg utfor døra. Det har derfor endt med at vi sitter inne, alene. Blir litt på grinern av hele greia. Skal sommeren bli slik?! :(
 
Kjenner også på følelsen av å bli litt "fanget" til hjemmet. Det er ikke bare bare å dra med minsten over alt, og det føles nesten litt urettferdig når storebror og bf driver med uteaktiviteter vi ikke får vært med på. Men tenker på denne sommeren som litt unntakstilstand. Vi får ikke blitt med på all verdens ting, men vi får gjøre det beste ut av det. Varmen takler de nok bedre etterhvert også:) Be folk hjem til deg, ta initiativ til utflukter der vogna kommer til, la bf være hjemme med barna et par timer så du får gjort noe annet.. Tror kanskje folk glemmer litt å be med oss nå fordi de tenker vi har nok med babyen. Jeg har iallfall følt på det, og bedt folk om å ikke slutte å be meg med. Kanskje jeg ofte må si nei, men noen ganger kan jeg nok få til å bli med på noe iallfall:)
Jeg tror at sommeren kan bli fin, men for å ikke bli for ensom hjemme må man selv ta litt ekstra initiativ.. Ønsker deg en finfin sommer, håper du finner ut av det:)
 
Jeg kjenner også på at det er mye jeg ikke får vært med på, men så tenker jeg også at man får tenke løsninger i stedet for begrensinger :) I skogen er det gjerne skygge, så kanskje babyen kunne vært med likevel? Vogn trenger man ikke om man bruker bæresele/sjal :) Og om du syns det er for tidlig å telte med babyen så syns jeg dere som som familie skal finne på noe alle kan være med på :) Stor klem! Jeg hadde det på samme måte i helga.
 
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men kan ikke tro at det vil bli like varmt hele sommeren.

De dagene det har vært veldig varmt her så har jeg satt meg ute på terrassen og slikket sol mens babyen har sovet inne. Kost meg med litt is og gjort det beste utav situasjonen.

Skjønner veldig godt at det er kjipt å måtte sitte hjemme med babyen, men det vil ikke være sånn for alltid. Med storesøster var jeg stort sett hjemme de første seks mnd fordi hun hadde kolikk og var konstant overtrøtt. Hun hatet vogna og bilstolen, så det var håpløst å ha henne med ut.

Heldigvis blir det bedre! :)
 
Takk for oppmuntrende ord! :) Det blir nok bedre vil jeg tro. Jeg får litt flashback til da jeg gikk hjemme for 6 år siden med storebror. Det var og litt ensomt. Jeg gleder meg til barselgruppe som starter på tirsdag. Får kaste meg over de damene. De vennene jeg har lever jo sitt eget liv og glemmer jo litt å invitere og å har vel ikke vist så stor interesse etter jeg fikk babyen. Tenker det kan være fint å få noen nye bekjentskaper og få kontakt med noen i samme livssituasjon.
 
Takk for oppmuntrende ord! :) Det blir nok bedre vil jeg tro. Jeg får litt flashback til da jeg gikk hjemme for 6 år siden med storebror. Det var og litt ensomt. Jeg gleder meg til barselgruppe som starter på tirsdag. Får kaste meg over de damene. De vennene jeg har lever jo sitt eget liv og glemmer jo litt å invitere og å har vel ikke vist så stor interesse etter jeg fikk babyen. Tenker det kan være fint å få noen nye bekjentskaper og få kontakt med noen i samme livssituasjon.
Ja det er alltid godt å treffe noen som er i samme situasjon :) jeg gleder meg til barselgruppe jeg og :) har ikke fått vært på det ennå, så neste er ikke før i slutten av denne mnd.
 
Takk for oppmuntrende ord! :) Det blir nok bedre vil jeg tro. Jeg får litt flashback til da jeg gikk hjemme for 6 år siden med storebror. Det var og litt ensomt. Jeg gleder meg til barselgruppe som starter på tirsdag. Får kaste meg over de damene. De vennene jeg har lever jo sitt eget liv og glemmer jo litt å invitere og å har vel ikke vist så stor interesse etter jeg fikk babyen. Tenker det kan være fint å få noen nye bekjentskaper og få kontakt med noen i samme livssituasjon.

Anbefaler deg å kjøpe barnevognvifte, det hjelper MYE! Var helt avhengig av det sommeren 2014, da storesøster var baby :)
 
Anbefaler deg å kjøpe barnevognvifte, det hjelper MYE! Var helt avhengig av det sommeren 2014, da storesøster var baby :)
What? Aldri hørt om! Kult! Har du link?
 
Takk for oppmuntrende ord! :) Det blir nok bedre vil jeg tro. Jeg får litt flashback til da jeg gikk hjemme for 6 år siden med storebror. Det var og litt ensomt. Jeg gleder meg til barselgruppe som starter på tirsdag. Får kaste meg over de damene. De vennene jeg har lever jo sitt eget liv og glemmer jo litt å invitere og å har vel ikke vist så stor interesse etter jeg fikk babyen. Tenker det kan være fint å få noen nye bekjentskaper og få kontakt med noen i samme livssituasjon.

Kjenner meg veldig igjen i den biten. Føler eg har mista dei fleste etter eg blei mamma, og sidan eg er aleine er jo det litt stusselig. Dei eg har så vidt kontakt med forventa at eg skal ta initiativ til å finne på nåke, nåke som ikkje er spesielt enkelt frå før av sidan eg er veldig lite fleksibel.
Heldigvis holder småen meg meir og meir opptatt ettersom han berre blir meir aktiv for kver dag som går! Her har barselgruppa fått ei ega gruppe på facebook så vi møtes ofte, nåke som eg syns er veldig kjekt sidan eg berre går heime og tulla :)
 
Kjenner meg veldig igjen i den biten. Føler eg har mista dei fleste etter eg blei mamma, og sidan eg er aleine er jo det litt stusselig. Dei eg har så vidt kontakt med forventa at eg skal ta initiativ til å finne på nåke, nåke som ikkje er spesielt enkelt frå før av sidan eg er veldig lite fleksibel.
Heldigvis holder småen meg meir og meir opptatt ettersom han berre blir meir aktiv for kver dag som går! Her har barselgruppa fått ei ega gruppe på facebook så vi møtes ofte, nåke som eg syns er veldig kjekt sidan eg berre går heime og tulla :)
Rart det der, hvordan folk melder seg av, men livet er travelt for alle. Vi kjenner nok mer på å være alene når man går hjemme over så lang tid. Samme her og med at de forventer at jeg tar kontakt, men det burde være omvendt, da jeg kan hele tiden men det kan jo aldri de. Dessuten om de inviterer er det til ting som ikke kanskje det passer å ha med en baby på. Det er jo ikke bare å få en barnevakt på en liten baby... hun ene kollegaen min hadde beklaget seg til ei jeg kjenner. Hun hørte visst aldri fra meg lengre. Kjenner jeg blir provosert! For det er jo bare for de å komme innom! Eller ringe! Nei... gleder meg til barselgruppe og nye mennesker som har forståelse for ens livssituasjon.
 
Rart det der, hvordan folk melder seg av, men livet er travelt for alle. Vi kjenner nok mer på å være alene når man går hjemme over så lang tid. Samme her og med at de forventer at jeg tar kontakt, men det burde være omvendt, da jeg kan hele tiden men det kan jo aldri de. Dessuten om de inviterer er det til ting som ikke kanskje det passer å ha med en baby på. Det er jo ikke bare å få en barnevakt på en liten baby... hun ene kollegaen min hadde beklaget seg til ei jeg kjenner. Hun hørte visst aldri fra meg lengre. Kjenner jeg blir provosert! For det er jo bare for de å komme innom! Eller ringe! Nei... gleder meg til barselgruppe og nye mennesker som har forståelse for ens livssituasjon.

Ja ikkje sant. Vi går jo heime dagen lang. Eg tenker ofte på at det er lenge sidan eg har prata med den og den men så forsvinner det ut av haudet mitt. Syns det er rart kor stas det er når ein er gravid fordi det kjem ein liten, søt baby, men når babyen først kjem så er det ikkje like stas lenger og sakte men sikkert blir det stilt :/
 
Nå er babyen blitt 10 uker og ting har stabilisert seg litt. Jeg drar mer ut med henne, på butikken, henter i bhg osv. Men nå når det ble så varmt vær kjenner jeg på en ensomhet. Bf og storebror drog på telttur og de hadde invitert opp svoger med familie. De er på skauen, og det er ikke frekommelig med vogn f. Eks. Jeg ble da hjemme. Skulle levere noe til de som de hadde glemt, da kjører jeg forbi masse folk som jeg halvveis kjenner. De bader og griller ved et vann på skauen. På butikken møter jeg masse kjente som skal hjem å grille. Jeg ringte til ei venninne, men hun stod på farten for å ta en utepils. I går var det grilling i bhg for alle foreldre. Jeg hadde ikke hjerte til å dra med babyen i 30 gr i skyggen, så da gikk jeg glipp av den sosiale biten. Blir så isolert. Babyen takler varme dårlig, blir grinete og jeg er den som må underholde henne om jeg prøver meg utfor døra. Det har derfor endt med at vi sitter inne, alene. Blir litt på grinern av hele greia. Skal sommeren bli slik?! :(


Kjenner meg veldig igjen... vennene mine reiser på båtturer, har vorspiel og lever sommerlivet. Gjør ting jeg ikke kan gjøre i år pga vesla... har sitti alene hjemme i sommervarmen i helgen mens barnefar har jobbet, og følt meg ensom og at jeg går glipp av så mye sosialt... synes også det er kjedelig å sitte inne hele tiden fordi babyen ikke tåler varmen. Men på søndag endret jeg på dette og tenkte at jeg jo må kunne kose meg selv om jeg har barn hehe. Så da kjøpte jeg uv telt som vesla kan leke i uten å bli varm, mens jeg satt meg ved siden av i sola med en alkoholfri pils og en is hehe. Solbrent ble jeg å! Ikke veldig sosialt,men klarte kose meg litt tross alt :)
 
Back
Topp