Enormt sugebehov

monaogmini

Glad i forumet
Lillebror er nå 6 dager, og har siden vi kom hjem fra sykehuset nesten liggi konstant ved puppen. Alle rundt meg sier at jeg ikke må finne på å gi han smokk, på sykehuset ble de nesten sinte for at jeg hadde med smokk. Og de fleste mener at om jeg gir han smokk så kommer ammingen til å gå rett vest.

Med Tuva hadde jeg ikke det problemet, for hun tok aldri puppen.

Men hva er deres erfaring? Dette går også utover Tuva som nå får mindre oppmerksomhet fordi lillebror bare roer seg ved brystet.

Om han suger greit under amming, så kan en fint gi de smokk.

Vi valgte å gi smokk etter en uke med suging konstant på meg! Fikk også beskjed om at det kunne tulle til ammingen, men valgte å gjøre det da ammingen var godt etablert.

Minsten min fikk smokken da han var vel 8 timer gammel.. han hadde et enormt sugebehov og jeg ville ikke at han skulle bruke meg som smokk..

Amminga gikk som bare det, meget mulig fordi jeg hadde lært mange "fallgroper" med eldste.

Så om du føler det går greit med ammingen, så er det bare å gi han smokken :)

Jeg ga Henrik smokk da han var en dag gammel, men ammingen går strålende allikevel. Jeg valgte å starte så tidlig siden ingen av de andre gutta mine har tatt smokken, men har hatt skikkelig sugebehov. Men de anbefaler vel at man venter til ammingen er godt etablert.

Hvordan er vekten hans da? Dersom han har god ammeteknikk, og god vektoppgang, så ville jeg absolutt prøvd med smokk. Har han moderat eller liten vektoppgang, så ville jeg heller først tenkt på dette som økedøgn. 

Sukkertopp skrev:
Hvordan er vekten hans da? Dersom han har god ammeteknikk, og god vektoppgang, så ville jeg absolutt prøvd med smokk. Har han moderat eller liten vektoppgang, så ville jeg heller først tenkt på dette som økedøgn. 

Sjølv hadde eg meir enn nok melk, så han fekk smokk samme dag vi kom heim frå sj.huset. Men kun etter at eg forsikra meg om at han ikkje var svolten :)

Snuppa her fikk smokk allerede samme dag som hun var født! Stort sugebehov...Aldri vært noe problem med amminga. Så lenge de har rett sugetak så kan jeg ikke skjønne det skal være noe problem...så lenge man ikke "misbruker" smokken og putter den inn gang etter gang når ungen egentlig skulle hatt mat :p

Back
Topp