Enorm matlyst!!

Tumle

Glad i forumet
5 fiskekaker, 4 poteter og to gulerøtter... og fremdeles sulten som en ulv! Det gjør vondt i magen, så sulten er jeg! Forstanden tar jo over, og skjønner at jeg umulig kan ha i meg noe mer... Men hva i alle dager er dette??? Det kan da umulig være normalt? Er sulten HELE tiden, og er selvfølgelig kvalm når sulten er som verst... Men det hjelper jo ikke å spise heller :( 

Tips?

Sånn er det her og. Jeg klarer virkelig ikke å spise så mye som kroppen ber om..

Det var sånn med førstemann også, og jeg tar det som et godt tegn på at den lille tar til seg masse nyttig :))

Kunne ønske jeg hadde litt matlyst jeg :/ Liten matlyst,og veldig var på hva jeg spiser....

Du er ikke alene nei.... kan ikke huske at det vår så ille første gang, men denne gangen er jeg supersulten. Kanskje trenger babyen ekstra energi nå i starten? Jeg er utrolig tørst også! Må ha vannflaske med hele tiden.. Puh :-)

Her også - spiser MYE mer mat enn noen gang!
Det positive er at jeg ikke fyser på alt mulig dritt da, som sjokolade og pottis - noe jeg spiste for mye av før jeg ble gravid... :/ 
Er også ekstra tørst om dagen - greit å se at vi er flere, da er det sikkert heeelt normalt :D
(Husker liksom ikke fra de andre svangerskapene...)

Jeg var litt sånn frem til for 1 uke siden... konstant sulten og samme hva jeg dytta inn så hjalp det ikke..!
Men har heletiden slitt med matlysten... og nå som jeg ikke trenger så mye så sliter jeg fortsatt med matlysten.. det er lite som frister.. og det går mye i frukt og bær... Dessuten syntes jeg magen blir fort full nå...Tacomiddagen består plutselig av 2 minitubs istedet for både lompe og flere tubs... Det betyr at jeg har gått ned snart 2 kg.. men jeg tenker at så lenge jeg får i meg mat.. og siden lysten på søtt og fett er helt borte.. så er det vel naturlig å gå ned litt.. uten at det kan være farlig... !?

Er ikke alt jeg har lyst på, men finner jeg noe jeg orker spise så går det ned på høykant :P Men jeg merker at jeg klarer ikke spise så masse som kroppen vil at jeg skal, blir fort mett og uvel.

Julekulaa skrev:
Jeg var litt sånn frem til for 1 uke siden... konstant sulten og samme hva jeg dytta inn så hjalp det ikke..!
Men har heletiden slitt med matlysten... og nå som jeg ikke trenger så mye så sliter jeg fortsatt med matlysten.. det er lite som frister.. og det går mye i frukt og bær... Dessuten syntes jeg magen blir fort full nå...Tacomiddagen består plutselig av 2 minitubs istedet for både lompe og flere tubs... Det betyr at jeg har gått ned snart 2 kg.. men jeg tenker at så lenge jeg får i meg mat.. og siden lysten på søtt og fett er helt borte.. så er det vel naturlig å gå ned litt.. uten at det kan være farlig... !?

Embryoet/fosteret tar til seg den næringen den trenger uansett, så det er bare deg det går utover på en måte.... Jeg avslutta kvelden i går med å spise 3 stk ispinner, herregud. Som jeg gremtes... Så nå er det full stopp! Det er sikkert en reaksjon på at jeg har nektet meg selv godteri siden jeg fant ut at jeg ble gravid... smågodt er min store svakhet, og det skal jeg altså ikke røre mens jeg går gravid, det har jeg bestemt meg for! Nå håper jeg bare at jeg får litt energi snart, så jeg kan begynne å trene litt igjen, i det minste røre litt på meg!

Julekulaa skrev:

Embryoet/fosteret tar til seg den næringen den trenger uansett, så det er bare deg det går utover på en måte.... Jeg avslutta kvelden i går med å spise 3 stk ispinner, herregud. Som jeg gremtes... Så nå er det full stopp! Det er sikkert en reaksjon på at jeg har nektet meg selv godteri siden jeg fant ut at jeg ble gravid... smågodt er min store svakhet, og det skal jeg altså ikke røre mens jeg går gravid, det har jeg bestemt meg for! Nå håper jeg bare at jeg får litt energi snart, så jeg kan begynne å trene litt igjen, i det minste røre litt på meg!

Back
Topp