Ennå ingen vektoppgang?

Millee89

Flørter med forumet
Flere som ikke har gått opp noe ennå?

Har slitt/sliter mye med matlysten... det jeg har lyst på kan man ikke spise. Straks 18 uker og ikke gått opp et gram :wideyed:
 
Samme her! 20+5 og har endelig nådd samme vekt som før jeg ble gravid. Legen sa at det er helt ok, men fra nå av burde jeg begynne å gå opp litt :happy:
 
Er 16+4 nå, og har akkurat nådd samme vekt jeg hadde før jeg ble gravid. Slitt med hyperemesis, så tenker det er derfor. Herfra går det nok bratt oppover hvis jeg skal sammenligne med de to tidligere svangerskapene :hilarious: Hvor mye man bør legge på seg i en graviditet er jo også individuelt. Du kan jo spørre jordmor på neste kontroll om du er urolig?
 
Jeg har akkurat kommet meg tilbake til vekten jeg hadde før graviditeten. Men gikk også ned 6 kilo pga kvalme og oppkast, nå begynner det sikkert å gå oppover fremover vil jeg tro. Jordmor var bare glad jeg har klart å komme meg tilbake der jeg var før oppkast. Har også slitt sinnsykt med matlysten men heldigvis blitt litt bedre nå.
 
Er 18+2, har bare gått opp 1,5 kg. Ingen kvalme eller noe, spist akkurat det jeg har hatt lyst til :D
 
Står på stedet hvil her. Egebtlig helt greit, regner med at det går oppover litt nå mtp at matlysten er litt bedre.
 
18+0 i dag, og vekta har flyttet seg opp den siste uken, men er enda ikke på startvekt (3 kg igjen). Synes det er vanskelig å se at kiloene kommer igjen, samtidig så vet jeg jo at det er både vanlig og forventet. (+30 kg sist svangerskap 2018/2019).
 
Last edited:
Sniker. Har i 3 svangerskap bare gått opp et par kilo til uke 24-26. Likevel endt opp på 15-20kg+ :hilarious:
 
Uke 16 her. Fortsatt ned 4-5 kg fra start vekt. Gikk opp 8kg fra laveste vekt i begge mine andre svangerskap.
 
Har gått ned to kilo fra start og ikke vært noe kvalm e.l. Syns ikke magen har vokst noe. Er 16 uker nå. Kjenner det uroer meg litt til tross for at jeg har mye å gå på og at det sikkert bare er bedre matvalg nå enn før. Samtidig har jeg vært ekstremt passiv pga trøtthet og forkjølelse
 
Har gått ned to kilo fra start og ikke vært noe kvalm e.l. Syns ikke magen har vokst noe. Er 16 uker nå. Kjenner det uroer meg litt til tross for at jeg har mye å gå på og at det sikkert bare er bedre matvalg nå enn før. Samtidig har jeg vært ekstremt passiv pga trøtthet og forkjølelse
Det er så lett å bli bekymret når man er gravid. Enten er det for mye vektoppgang, eller så er det for lite vektoppgang. For lite symptomer, for mye symptomer osv. Kan vi ikke bare få litt sjelefred :hilarious:
 
Back
Topp