Enmaljunga nxt90f eller britax smile 3?

Bkno3353992

Andre møte med forumet
Hei! Jeg skal kjøpe ny barnevogn, og er førstegangs så har ingen erfaring. Har vært på butikker og kikket litt, og tror jeg står mellom emmaljunga nxt90f eller britax smile 3. Er det noen som har noen erfaringer/tips/anbefaling? Eller er det noen helt andre vogner som anbefales?
Jeg ønsker med fire hjul, vendbar sittedel, en vogn barnet kan vokse i og som kan brukes hele vognperioden, og i tillegg at den er god å trille på grusveier/litt snø.
 
Jeg hadde bestemt meg for britax smile 3, men da jeg var på butikken og kikket på den ble jeg skikkelig skuffet. Hele vognen virket skranglete og ustabil. Jeg hadde forventet en mer solid/stabil vogn i og med at den faktisk koster 9000 kroner.
 
Her har valget falt på Bugaboo Fox Classic! Vi hadde mye av de samme kriteriene som deg da vi så etter vogn, så vi håper den svarer til forventningene!
 
Veldig glad i vår Fox
 
Kjøpte nxtf90 brukt, 2017 modell. Fornøyd med den :) liker at man kan legge barnet helt ned. Samt at den er lun og gode. Eneste er at den er litt tung bare. Synes 2019 modellen var lettere å trille når jeg prøvde den i butikken
 
Jeg er førstegangs, og har kjøpt nxt 90f. Har prøvd den litt, riktig uten barn, men syns den er veldig ålreit. Samt at samboer var enda mer fornøyd. Den er god og lett å trille, bor på landet så har prøvd den litt forskjellige steder.
 
Bagen på nxt 90f er mindre og har kortere brukstid enn den nye bagen på smile 3 som er blitt ganske så romslig ifht på smile 2. Smile er også lettere av vekt enn nxt90f, så om du skal trille i mye bakker, må løfte vogna ut og inn av bilen ofte, bære opp i blokk uten heis etc, er vekt også noe å tenke på.
 
Vi skal gå for ntx90f. Vert i butikkene og sett på mange... tenkte edge duo fra emmaljunga, den har litt større liggedel. Men er litt tyngre en ntx. Men der er det bare 1,5-2 kilo forskjell.
Her ønsker jeg er robust vogn. Og kommer p gå for ntx90f :)
 
Bagen på nxt 90f er mindre og har kortere brukstid enn den nye bagen på smile 3 som er blitt ganske så romslig ifht på smile 2. Smile er også lettere av vekt enn nxt90f, så om du skal trille i mye bakker, må løfte vogna ut og inn av bilen ofte, bære opp i blokk uten heis etc, er vekt også noe å tenke på.
Vi var i butikken forrige uke og jeg synes også bagen til smile 3 så større ut enn den til nxt90, men vi målte madrassen mot hverandre og de var ca like lange. Vi endte forsåvidt opp med nxt90 fordi den virket mye mer solid enn smile 3 som knirket veldig og virket skranglete. Det var endel ting med smile 3 jeg likte bedre enn NXT90, feks kurven under, bremsen og bærehåndtaket i bagen. Helhetsinntrykket var derimot best av NXT90, men vet jo ikke før den har blitt prøvd ordentlig :happy:
 
Vi har emmaljunga nxt90 2018 modell, bruker den til den kommende storesøster nå. Synes den er veldig god og stabil å trille, men den er litt tung i oppoverbakker.
 
Back
Topp