Enkle ting å strikke/hekle?

tinydancer

Flørter med forumet
Fikk ånden over meg i dag, og begynte på et lite teppe med bestemorruter [emoji1]

Jeg er absolutt ingen garvet strikker/hekler, men tenker det kunne vært en koselig syssel nå i ventetiden.

Noen som har tips til andre enkle ting å lage? [emoji4]

09e25c66ddfc5b28565d79531fe3cf48.jpg

Jeg har kjøpt noen oppskrifter på ojhæklerier.dk. Er en dansk side, men ganske lette oppskrifter. Nå holder jeg på med et barnevogn kjede med ugler. Eller så finnes mange søte oppskrifter på YouTube. Har laget smokkesnor og koseklut med inspirasjon derifra. Når du kan lage oldemorsruter kan man lage alt :)

Jeg har kjøpt noen oppskrifter på ojhæklerier.dk. Er en dansk side, men ganske lette oppskrifter. Nå holder jeg på med et barnevogn kjede med ugler. Eller så finnes mange søte oppskrifter på YouTube. Har laget smokkesnor og koseklut med inspirasjon derifra. Når du kan lage oldemorsruter kan man lage alt :)

Takk for tips [emoji1] jeg har også sett litt på ugler! Tror neste prosjekt blir å hekle en liten og en litt større ugle til pynt på rommet til mini!
Min største utfordring er å forstå/huske alle forkortelsene og hva som var hva i oppskriftene [emoji23]

Nøstebarn har noen veldig praktiske og fine "nybegynner"-oppskrifter. Hvis du ikke vil kjøpe bok så kan biblioteket ha et godt utvalg av strikkebøker. :)

Nøstebarn har noen veldig praktiske og fine "nybegynner"-oppskrifter. Hvis du ikke vil kjøpe bok så kan biblioteket ha et godt utvalg av strikkebøker. :)

Takk for tips [emoji1][emoji1360] har foreløpig funnet noen gratisoppskrifter på drops og noen blogger som jeg tenkte å prøve meg på [emoji4]
Sovevotter, ullsokker og lue [emoji1]

Hvis jeg ikke mister helt motet, kanskje jeg kjøper bøker etter hvert [emoji4]

Takk for tips [emoji1][emoji1360] har foreløpig funnet noen gratisoppskrifter på drops og noen blogger som jeg tenkte å prøve meg på [emoji4]
Sovevotter, ullsokker og lue [emoji1]

Hvis jeg ikke mister helt motet, kanskje jeg kjøper bøker etter hvert [emoji4]

Drops har mange fine videoer som viser også :)

Ja, de er helt gull[emoji1362] har brukt de masse når jeg nå (snart) har strikket min første sokk til mannen!
Takk og lov for de og YouTube [emoji23]

Sokker er pyton!! [emoji30] skal strikke to par før jul, men må finne motivasjonen [emoji85]

Sokker er pyton!! [emoji30] skal strikke to par før jul, men må finne motivasjonen [emoji85]

Ja, trodde det var lurt å begynne med det, men vet ikke når jeg kommer til å ha motivasjon til å begynne på den andre sokken [emoji13][emoji23]

Blir nok heller noen søte små babyting før den tid!

Ja, trodde det var lurt å begynne med det, men vet ikke når jeg kommer til å ha motivasjon til å begynne på den andre sokken [emoji13][emoji23]

Blir nok heller noen søte små babyting før den tid!

Haha, nei det er ikke det letteste det [emoji85] det verste er at det må strikkes to :p

Back
Topp